Khamis, September 15, 2011

Kes Tembak Aminulrasyid: Koperal Jenain Subi BERSALAH

Koperal Jenain Subi, 49, hari ini didapati bersalah atas tuduhan menyebabkan kematian remaja Aminulrasyid Amzah yang ditembak mati di Shah Alam pada 26 April 2010. Mahkamah Sesyen Shah Alam mendapati Jenain bersalah atas tuduhan tersebut mengikut Seksyen 304(a) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum 30 tahun penjara. Hakim Latifah Mohd Tahar mendapati Jenain melakukan perbuatan itu di antara jam 1.10 dan 2 pagi di Jalan Tarian 11/2, Shah Alam pada tarikh tersebut.

Katannya, pendakwaan telah berjaya membuktikan peluru yang menyebabkan kematian pelajar sekolah itu merupakan salah satu daripada 21 butir peluru yang ditembak oleh Jenain menggunakan selaras senapang submesin-gan pada malam itu. Pendakwaan telah membuktikan demikian dengan melangkaui keraguan munasabah, seorang pegawai polis sepatutnya tahu bahawa tembakan pada tetapan automatik itu adalah berbahaya dan boleh menyebabkan kematian.

2 comments:

uLaTbUKu.cOm berkata...

RUPA PUN CAM PENJENAYAH JER.....X KAN 30 TAUN JER....MATI DENGAN DI SENGAJA TI TEMBAK JARAK DEKAT X KAN HUKUM PENJARA.....? PEHAK KELUARGA AMINURASYID SETUJU KE HUKUMAN TU?

Zack berkata...

Tembak dulu orang yang belum bersalah kerana tingkah laku mencurigakan. Itu prinsip polis yang harus ditolak tepi. Tujuan prinsip ini adalah untuk menyenangkan polis daripada naik turun mahkamah untuk proses keadilan.

Dah tembak pastu mati. kerana budak itu bukan penjenayah polis set up letak pula senjata parang dalam kereta mangsa. nak sabitkan ada unsur2 bakal perbuatan jenayah.

Jahanam polis malaysia. Beka Ketua polis pula bersekongkol dengan Peguam negara gani patail mencipta laporan palsu untuk mensabitkan Anwar Ibrahim bersalah. Jahanam polis malaysia.

Post Haru Biru

Arkib Blog