Khamis, Mei 21, 2009

KENA CUBIT, TAMPAR BALIK



Pelompat katak tersohor Jamaluddin Mohd Radzi (Adun Behrang), suka hati meggulingkan dan menyorokkan fakta serta menuduh MB Nizar bersekongkong dengan DAP. Kenyataan beliau mengenai isu tanah yang diberikan kepada kerakyatan Malaysia berbangsa cina selam 999 tahun serta pembelian kereta camry untuk kegunaan EXCO adalah membazir. Pelompat tersohor mendakwa bahawa nisbah Melayu yang mendapat tanah hanya tiga berbanding sembilan bukan Melayu.

Dengan otak katak yang kecil, Jamaluddin Mohd Radzi tidak tahu berapa luas tanah yang diberi kepada Melayu dan bukan Melayu? Setiap rakyat Melayu yang mendiami tanah TOL atau tanah lesen di kampung-kampung Melayu tradisional akan menerima paling kurangpun dua ekar tanah pertanian untuk kediaman dan dusun. Manakala rakyat bukan Melayu yang mendiami kampung-kampung baru hanya diberi hak milik tapak kediaman sahaja yang keluasannya kurang daripada 90’x90’. Kalau nak harapkan umnobn nak bagi, jangan haraplah sebab tak menguntungkan mereka.

(Moral: Kalu otak kecil jangan berguru dengan pengamal ilmu kira-kira bahasa omputih nanti kepala sakit. Carilah yang fasih berbahasa MELAYU supaya lebih faham dan boleh buat huraian sendiri)

2 comments:

AloyCaricature berkata...

salam dari saya.

Unknown berkata...

salam diterima... roger.

Post Haru Biru

Arkib Blog