Khamis, Mei 28, 2009

NAK MENANG ATAS SIMPATI KAH

Apa punya fikiran Aminah Abdullah ni. Banyak artikel keluar semuanya pasal ugutanlah, pasal PKR tawar jawatan dan duit lah. Apa ni... kalau nak menjadi calon bebas yang boleh membuka minda rakyat mana dia misi dan visi yang diperjuangkan. Adakah hanya dengan menyebarkan berita seperti ini mampu menagih simpati rakyat Penanti. Kalau begini caranya si Aminah berpolitik, lupakanlah. Remaja-remaja dikampung aku pun boleh bercerita sedemikian rupa.

Terdahulu, Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Cheah Ka Peng, 43, dan Pegawai Khas kepada Exco PKR Pulau Pinang, Peter Lim Eng Nam, 32, mengaku mereka adalah dua individu yang terdapat dalam rakaman suara yang didedahkan oleh Aminah 25 Mei lalu.

"Kami tidak menawarkan apa-apa kepadanya... hanya berbincang perkara-perkara biasa," kata Cheah pada sidang media khas bagi menjelaskan mengenai isu tersebut di sini, 25 Mei lalu. Kak Minah (Aminah) sebelum ini selalu jemput saya datang ke rumahnya... jadi pada 12 Mei saya hubungi beliau untuk aturkan makan tengah hari keesokkan harinya dan Kak Minah minta saya ajak (Cheah) Ka Peng bersama. Kemudian pada pagi 13 Mei, Kak Minah hubungi saya semula untuk pastikan mengenai temu janji pada tengah hari itu. Beliau kata akan masak untuk kami, saya tak jangka kawan baik seperti kami telah digunakan dan dipermainkan oleh beliau. Beliau bukan hanya sediakan makanan, tapi juga sediakan perakam suara untuk kami... saya sangat sedih dan kecewa,"

(Moral: Macam dah Plan nak rakam lak si aminah ni. Siap ada mic... ingat nak ajak karaoke... wakakaaa...)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog