Isnin, Jun 15, 2009

> BOLEH KA: TOLAK NAJIB DENGAN PERALIHAN KUASA

Siapa lagi kalau nak menggantikan Najib... Muhyiddin??? Pengsan semua barisan umno...Perlantikan Najib sebagai perdana menteri Malaysia secara peralihan kuasa merupakan kegelojohan beliau untuk memimpin negara. Dari isu ini boleh dilihat wujud ketidaksefahaman dan pergolakkan dalam barisan umno itu sendiri. Dengan kerakusan bagi menggelarkan beliau SUPER POWER yang baik, bermacam praktikal dibuat seperti merampas perak, merasuah 3 ekor beruk, C4 make me happy, Liwat versi ke2, ISA Lepas tangkap balik dan lain-lain lagi

"Dalam ukuran kepada populariti Perdana Menteri yang baru, kalau kita ambil daripada kaca mata "ucap tahniah" yang diterima oleh Malaysia, setakat ini yang saya diberi faham hanya Singapura, Brunei, dan baru-baru ini Amerika yang ucapkan tahniah. Hanya tiga pemimpin negara dari seluruh dunia yang menyampaikan ucapan tersebut. Kita telah masuk ke bulan ketiga sejak pelantikan Perdana Menteri yang baru. Kalau itulah ukuran sambutan orang terhadap perdana menteri yang baru maka sudah tentu ada sesuatu yang tidak kena".
-Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS

Pergolakkan dalam barisan umno

Imbasan: Perpecahan di Terengganu antara blok Ahmad Said dengan Idris Jusoh, laporan ancaman bunuh ketika hendak hadir mesyuarat sidang dun masih belum selesai. Pergolakan dalaman seperti isu PPP dengan elemen dua presiden antara Murugiah dengan Kayveas belum lagi selesai. Di Perlis, keadaan yang hampir serupa. Di wilayah ini, keadaannya sama, orang yang boleh diharap dalam menyokong Najib hanya dua, tiga orang sahaja. Mungkin dia bekas setiusaha politik dia, Zahid Hamidi dan mungkin seorang lagi yang baru dilantik sebagai Senator. Desakan oleh pemimpin DAP, Lim Kit Siang agar Najib diuji di parlimen untuk melihat wujud sokongan atau tidak juga antara indikasi bahawa kepimpinan Najib benar-benar bermasalah 'vote for non-confidence'. Di Pulau Pinang sendiri pun, usul tidak terima kepada kepimpinan majlis perbandaran menolak salah satu. Itupun ia masih dalam keadaan yang hangat.

(Moral: Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali. Kalau buat jahat banyak kali, apa akan jadi???)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog