Rabu, Jun 10, 2009

> KOTAK RASUAH DAH KELUAQ


Mohamad Ezam Mohd. Nor (Bekas Pengerusi Gerakan Demokrasi dan Anti-Korupsi (Gerak) bersuara lagi setelah sekian lama terperap didalam kotak umnobn. Kerja beliau adalah menbersihkan nama umno daripada tuduhan rasuah politik yang dilontarkan oleh Pakatan Rakyat. Usaha yang dilakukan oleh permainan sikotak ini mungkin akan menjadi sia-sia.

"Kita mesti beri keyakinan, Umno mesti membuktikan bahawa sudah cukup masa untuk bercakap, keluar dengan macam-macam slogan, macam-macam komitmen dan mungkin selepas ini pindaan (perlembagaan) akan dibuat. Itu bagi saya masih belum cukup dan ini masanya rakyat mahu melihat Umno benar-benar berubah dengan tindakan. Ia mesti dilakukan dengan perhimpunan yang bersih, dengan sistem yang baru (ditunjukkan) kepada rakyat. Umno sudah memperlihatkan kepada umum bahawa ia kini serius untuk menangani masalah politik wang khususnya ketika pemilihan parti di semua peringkat".
- Mohamad Ezam Mohd. Nor, Sikotak Musik.

(Moral: Bagaimana nak hapuskan rasuah politik yang terang-terang HARAM seorang diri, sedangkan juak-juak umnobn sendiri yang menghalalkannya. Mereka yang dituduh terima / menerima rasuah tidak ada langsung sifat malu, malah lebih berbangga jika mendapat jutaan ringgit wang HARAM. Geng-geng SPRM pula lebih suka mencari kes-kes yang kecil seratus dua ringgit rasuah sedangkan yang juta-juta dan melibatkan pemimpin umnobn, dia pulak buat derk aje...)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog