Sabtu, Jun 06, 2009

> PERLUKAH UMNO 'REBRANDING' atau CIPTA 'NEWBRAND'

Akhir ini, malang tetap menimpa kepada parti yang berdiri gah selama 63 tahun dengan pelbagai tomahan dek kerana kerakusan memegang kuasa. Kerapuhan lambang yang dibawa oleh parti yang sudah tua itu hari demi hari akan rebah menyembah bumi. Sokongan rakyat sedikit demi sedikit akan beralih arah mencari kepastian dan kebenaran. Inilah masanya umnobn perlu menyusun semula jentera dengan jenama baharu bagi mengalih pengundi yang berterusan bersampan ke seberang. Akal seorang pemimpin harus kreatif bagi menyelesaikan masalah yang berterusan. Pakat buat 'Team yang diterajui oleh muka baharu berlencanakan lambang baharu dengan Tema yang baharu' (berapa banyak baharu daa...). Biar habis duit rakyat sekali lagi dari menaja calon-calon bebas yang menjaja fitnah buta tapi tak berjaya.

Kumpulan baharu berjenama 'Kuat Toreh' dengan tema - kami dah bengkok sebab dok menolong rakyat menoreh getah. Bagaimana gamaknya lambang tersebut. Adakah seperti lambang maajun PAK TANI?...

(Moral: Gunalah kepala hotak bukannya kepala lutut - How to solve the problem? aku pun tak tahu bahasa inggeris tu.. kah..koh..keh... saja taruk)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog