Selasa, Jun 30, 2009

> RAHSIA PENYELERA

Tengahari ni aku tak singgah kat warong untuk melantak. Mungkin sebab cuaca yang panas sejak kebelakangan ni. Hanya tangan dilambai bila melalui warong pak lurah. Bila sampai di rumah aku ternampak sesuatu. Cantik pulak tudung saji ni bila masa mak aku beli. Bila aku angkat... alamak ikan masin ngan ikan kembong je. Rezeki ni kena bersyukur. Aku try jengok kat belakang rumah... perghhh... ada ulam raja. Bagus nih. Toleh kanan.. alamak ada cili burung pulak... lagi baguih. Dengan pantas aku keluar dan terus memetik kesegaran pucuk tersebut. Bila melangkah masuk... Alahai... terpandang pulak durian sebiji kat bawah gobok dan terus menjadi cerita menarik untuk aku tengahari nih. Setelah di proses dengan adunan rahsia mak aku, maka dengan seleranya aku melantak hidangan tengahari berlaukkan ikan masin dan kembung bersama budu tip-top... kah...koh...keh...

(Moral: Tengah dok menyandaq sebab kenyang... alhamdulillah)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog