Rabu, Jun 17, 2009

> TALK TALK UNITY, Not Unity Government

“Macam yang saya sebut, Ini pendirian yang kita ambil, sedia berbincang dengan sesiapa pun dan itu pun keputusan muktamar, sudah tentulah kalau kita tutup ruang untuk adakan perbincangan ini, sedangkan kita rasa kita ada peranan yang boleh mainkan untuk bantu bangunkan negara ini. Hari ini, sudah ada respon dari Perdana Menteri, saya terima dengan terbuka hati, tapi Presiden PAS berada diluar negeri, kita tunggu respon daripada beliau,”
-Ustaz Nasharuddin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS

Dengan isu ini umnobn mampu melobi dan memutar skru kepada rakyat bagi menarik lebih ramai penyokong terutama mereka yang tinggal di luar bandar yang tiada sumber alternatif untuk menyanggah canangan ini.

Walaupun ada perbezaan pendapat Dato' Seri Abdul Hadi Awang dan Tuan Guru Mursyidul Am, Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat mengenai konsep ini tetapi kedua-duanya tahu akan permainan juak-juak umnobn ini.

Mereka berdua tahu sepak terajang politik bikinan Umno/BN kerana kedua-duanya pernah mentadbir negeri dan sedar bagaimana Umno/BN telah menganaktirikan Kerajaan Kelantan dan Terengganu. Betapa peritnya apabila Umno menghentikan bantuan subsidi input pertanian (baja) kepada para penanam padi yang menyebabkan Kerajaan Kelantan terpaksa mengeluarkan baja sendiri yang melibatkan kos jutaan ringgit. Umno meyindir begitu hebat sekali seolah-olah kerajaan negeri Trengganu pimpinan Tuan Guru Abdul Hadi adalah begitu miskin sekali sampai peringkat meminta sedekah kepada Kerajaan Pusat.

Cerita disebalik: Pakatan Rakyat adalah sebagai contoh bagaimana penggabungan ini terlaksana. Mereka mampu menawan Kedah, P.Pinang, Perak (sekarang balik ke umno) dan Selangor dengan kerjasama padu yang diwujudkan. Ini merupakan sebuah uniti yang umnobn sangat cemburu memandangkan barisannya sendiri hampir berpecah belah.

(Moral: Meleleh ayaq lioq umnobn bila dengar statement nasha... heh..heh... nak kena patuk kali kedua nih!... Bagi mereka yang warak dan begitu hampir dengan Allah senantiasa memanjangkan tangan persahabatan atas nama perpaduan ummah. Pekalah terhadap seruan Allah untuk ummat Islam senantiasa berpegang kepada tali Allah (iaitu Agama Islam) dan jangan berpecah-belah.)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog