Khamis, Julai 23, 2009

DAH TERANG KAT PASPORT MALAYSIA




Protokol politik tidak akan membolehkan dua orang Menteri Pertahanan kerajaan-kerajaan yang tidak mempunyai hubungan diplomatik untuk mengadakan pertemuan. Jelaslah Zahid telah melangkaui deskripsi kerjanya.

Dalam Satu Laporan media maya Zahid dikatakan membuat pertemuan dengan Ehud Barak, dia juga pemimpin Kanan Israel yang terlibat membunuh Rakyat Palestin, Yang menariknya perjumpaan ini dibuat di Paris bulan lepas secara tertutup. Turut dilaporkan ialah Zahid telah terlebih dahulu mengakui menemui Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu, dan bahawa beliau (Zahid) telah berkeras supaya tidak ada jurugambar yang hadir dalam pertemuan tersebut. Walaupun langkah berjaga-jaga telah diambil bagi memastikan pertemuan tersebut kekal menjadi rahsia, jelaslah sekarang bahawa apa yang berlaku di Paris, tidak semestinya hanya kekal di Paris!.

Pertemuan ini menimbulkan persoalan tentang keupayaan Zahid dalam membuat penilaian yang baik dalam tempoh yang singkat sejak dilantik sebagai Menteri Pertahanan. Apakah urusan Malaysia untuk bertemu dengan Menteri Pertahanan sebuah regim yang mana ia tidak mempunyai hubungan, atau yang tidak pernah diakui hubungannya?

(Moral: Pertemuan yang sedemikian rupa dengan regim yang telah dikecam di seluruh dunia kerana kekejamannya di Palestin dan Lebanon secara tidak langsung menunjukkan ketidakpekaan UMNOBN dalam isu moral dan politik, tidak kira apa jua justifikasi yang diberikan oleh Zahid)

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

hoi zahid kenapa kau melacurkan jiwa rakyat m'sia dan dunia islam. ramai lagi menteri hang boleh jumpa. kalau hang jumpa Ehud Barak kemudian hang katuk kepala dia sampai berlekuk aku takkan marah.

Meck berkata...

MALAYSIA BOLEH.... ehhhh silap... ONEMALAYSIA..!!!


Sebenonye, motif Zahid Midi ni ialah nak kata BN ngan ISRAEL ni satu hati... SATU IDEALOGI...

Tanpa Nama berkata...

Zahid ni MP teman di bagan datoh, ini rupenye Islam Hadari ye...

Post Haru Biru

Arkib Blog