Selasa, Julai 28, 2009

IBRAHIM ALI YANG TUA DAN KEBUDAKAN


Sepatutnya seorang Ahli Parlimen perlulah mempunyai buah fikiran yang matang, berfikir dengan otak bukannya berfikir dengan buah tut bagi memperbaiki keadaan. Tindak-tanduk Ahli Parlimen Pasir Mas (Bebas), Datuk Ibrahim Ali akhir-akhir ini lebih banyak menimbulkan kecelaruan dan kekalutan dalam masyarakat.

Apa kata Pengerusi Biro Latihan KeADILan Kedah kepada Ibrahim Ali?
"Saya menyeru agar beliau segera menginsafi bahawa tindak tanduk beliau sebelum ini, dan sekarang lebih banyak menimbulkan kecelaruan dan kekalutan dalam masyarakat, berbanding usaha memperbaiki keadaan. Terkini, beliau seolah-olah mengugut utk menimbulkan huru-hara ketika rakyat berhimpun dan menghantar memorandum suara hati rakyat, yang tidak redha dengan undang-undang tahanan tanpa bicara seperti ISA dan undang-undang lain yang sepertinya. Ibrahim harus lebih rasional dan insaf dengan suasana kebangkitan dan kesedaran rakyat. Keperihatinan jelas di kalangan rakyat Malaysia dari pelbagai kaum, bahawa tindakan kerajaan sebagai penguasa, menyalahgunakan undang-undang zalim seperti ISA mesti segera dimansuhkan. Saya menyeru kepada sukarelawan Gerakan Mansuh ISA (GMI) agar menyediakan petugas mencukupi, serta mengingatkan rakyat yg berhimpun supaya peka dengan provokasi yang mungkin diadakan dan disengajakan oleh pihak yg cuba menimbulkan huru-hara pada perhimpunan aman 1 ogos nanti. Ini susulan kepada sambutan yg begitu menggalakan dari kalangan rakyat seluruh malaysia, dengan jangkaan kehadiran boleh mencecah 500,000 orang."
- Senator Ir. Zamri Yusuf, Pengerusi Biro Latihan KeADILan Kedah

>>Lanjut Pendekar Buncit dari Pasir Mas>>>

(Moral: Sepatutnya KDN menghalang pengikut serta Ibrahim Ali sendiri dari menghampiri tiga lokasi Himpunan Aman. Dah terang Ibrahim Ali mengaku akan menimbulkan huru-hara. Akta ISA adalah tidak relevan lagi ketika ini yang melanggar Hak Asasi Rakyat sebuah negara merdeka bertemakan 1 Malaysia bertelunjuk Najib)

5 comments:

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 berkata...

Jika Ibrahim Ali dan konco2 Pewaris / Perkasa menjual dengan harga murah, kita akan beli borong.

Jangan ingat kami takut.

Tanpa Nama berkata...

Berahim dan konco pewaris zaman kapak kecik dah berlalu

Nano berkata...

Agaknya si tua ni dah semakin nyanyok untuk memerhati dengan lebih tajam Hak asasi manusia.

Anak Perelih berkata...

Berahim ni nak/sayang sangat ISA... tangkap depa bawah ISA kerana cuba mencetuskan huru hara... biaq padan muka dia...

ISA = Ibrahim "SangKatak" Ali... sebab tu dia sayang sangat ISA tu.. sebab ISA tu nama dia....

SOLEHIN berkata...

Sebenarnya ibrahim ali ni ingin memancing puak umno dengan mengeluarkan kenyataan tersebut. Harapan beliau untuk mendapatkan belas kasihan dari umno.

Post Haru Biru

Arkib Blog