Isnin, Julai 27, 2009

LAGI PERGOLAKKAN MCA DALAM UMNOBN


Datuk Seri Dr Chua Soi Lek merayu dan meminta kepada presiden MCA Datuk Seri Ong Tee Keat (foto) agar tidak berterusan menimbullkan suasana tegang dalam parti dengan mendakwa ada pihak cuba menjatuhkannya. Katanya Ong juga mendakwa ada kumpulan tertentu dalam MCA yang menentangnya dan sanggup menggunakan wang untuk mengulingkan beliau. Sepatutnya Ong perlu membuat laporan polis berhubung dakwaan beliau diugut bunuh oleh kumpulan tertentu ekoran isu mengenai Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

"Sehingga kini saya tidak dapat kesan kumpulan tersebut (anti Ong) dan sebenarnya dalam parti juga ada kumpulan menentang saya kerana saya dikatakan ahli politik 'kitar semula'" katanya yang berharap dapat berbincang dengan Ong bagi menyelesaikan sebarang masalah yang timbul. Kalau betul apa yang diperkatakannya itu, beliau harus membuat laporan polis atau memaklumkan kepada Kabinet dan saya pasti beliau akan dibantu."
- Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, Bekas Menteri Kesihatan

(Moral: Umnobn sepatutnya memperkukuhkan barisan parti kompenen mereka dahulu sebelum memancing PAS dan memporakperandakan DAP. Bak orang kata bila keluarga dah tak bersatu maka akan runtuhlah keluarga tersebut. Kita sudah nampak sejak zaid, Chua Jui Meng dan Subramaniam menyertai PKR membayangkan ketidaksenonohan dalam barisan umngok itu sendiri)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog