Selasa, Julai 28, 2009

YANG TERTINGGI KATA TIDAK STABIL

Walaupun kesungguhan media karat yang mampu menaikkan nama umnobn, Tan Sri Muhyiddin kurang pasti dan mengharapkan para pemimpin parti komponen umnobn supaya tidak menggunakan media bagi menyelesaikan masalah dalaman mereka.

"Kita tidak perlu memberitahu kemelut parti masing-masing. Ini akan menambahburuk perspektif negatif masyarakat pada kita. Semua parti ada masalah tetapi yang penting ialah macam mana mengatasinya. Apapun masalah dalaman parti mesti diselesaikan sendiri dan tidak perlulah pergi (kepada) media. Kita kena hati-hati. Walaupun masalah dalaman, kita tidak boleh elak ia jadi sebahagian dari masalah Barisan Nasional. Kita berjuang atas landasan BN. Apa yang penting ialah ialah bagaimana kita meningkatkan keyakinan rakyat terhadap BN."
- Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana Menteri.

Di Melaka pula Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal mahu pemimpin umno di semua peringkat perlu melakukan gerak kerja yang mampu memberi kekuatan kepada parti, secara berterusan dan terancang.

"Saya harap pimpinan di semua peringkat menggerakkan kegiatan untuk memastikan ia menjadi gerakan yang besar dan menyeluruh untuk menambat pemikiran rakyat di akar umbi agar menyokong kita."
- Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, Naib Presiden Umno

Manakala mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir pula berkata beberapa pemimpin parti komponen BN termasuk terbaru bekas naib presiden MIC Datuk S.S. Subramaniam ke dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) sedikit sebanyak memberi kesan yang tidak baik kepada BN.

(Moral: Daripada kenyataan Tan Sri Muhyiddin, sememangnya umnobn sekarang ini mengalami kemelut yang berpanjangan dan tiada kesudahannya. Jadi dengan itu umnobn terpaksa mengulangi isu kerjasama dengan PAS. Ini adalah strategi umno yang diulang kembali bagi mengwujudkan ketidakstabilan politik PAS. Pakar strategi PAS perlu menterjemahkan kepada keadaan lebih baik mengenai isu kerjasama ini supaya tidak berpanjangan dan mempunyai keputusan muktamad. Media karat dah tentunya akan membuaikan isu ini berpanjangan sehingga Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat menolak apa yang diputar belitkan mereka)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog