Khamis, Ogos 20, 2009

Bongkar Supaya Rakyat Tahu Siapa Pengembala Kambing

Sepatutnya Rohaizat menceritakan perkara sebenar dan tidak meletakkan tanggungjawab dan kesalahan hanya kepada rakan kongsi untuk membebaskan dirinya sendiri. Dakwaan Ahmad Maslan bahawa Rohaizat tidak mempunyai apa-apa penglibatan atau pengetahuan mengenai transaksi jual beli tanah itu, menggambarkan Rohaizat selaku senior partner di dalam firma tersebut, tidak tahu apa-apa tentang urustadbir pejabat. Apakah dakwaaan Ahmad Masalam ini lojik dan munasabah? Transaksi sebesar ratusan ribu yang dijalankan rakan kongsinya, didakwa tidak diketahuinya? Mana mungkin pengaliran keluar dan masuk wang dalam sesuatu akaun syarikat tidak diketahui oleh Rohaizat yang juga penandatangan yang sah untuk akaun-akaun tersebut. Tidak masuk akal langsung sebagai seorang yang berpendidikan tinggi!


"Saya rasa hampa dan marah. Saya bersedia untuk bersemuka dan berdebat dengan Rohaizat untuk membersihkan nama saya dan keluarga. Dakwaan Rohaizat telah buat bayaran penuh kepada koperasi adalah tidak benar kerana bayaran masih belum selesai. Saya pelik dengan kenyataan tersebut kerana Rohaizat lebih maklum akan urusan kewangan syarikat, lebih-lebih lagi beliau sendiri yang menandatangani cek meluluskan wang syarikat untuk diberi pinjam pada kenalannya."
-Yusri Isahak, Bekas rakan kongsi Rohaizat Othman

>>Lanjut wajib baca yang sebenarnya Rohaizat>>>

(Moral: Kah.. Koh.. Keh.. Kelentong umnobn untuk cover Rohaizat sudah terbongkar. Ini boleh bikin Rohaizat lemah lutut bila disuruh oleh Muhyiddin membuat kenyataan bersumpah. Zahid Hamidi tengah berpusing mencari idea bagaimana nak jawab pada najib. Khairy Jamaludin pula dirasuk dengan pengundi hantu yang meletakkan sampul-sampul berisi RM300 ringgit kepada penduduk sekitar Kampung Petani. Takkan nak jawab kat pak Najib yang hantu mek tuya yang meletakkan duit tersebut?)

2 comments:

mamamin berkata...

salam ziarah.. hurm!! hanya mampu membaca dan mencari cari kesimpulan nye..tak leh nak fokus 100% sbb lagu latar salem nih mendayu2 la pulak kan.. yang berpolitik kepala mmg dah set berputar 360 darjah... :)

Tanpa Nama berkata...

Hai KJ ko dah bangkrap idea ka. Tapi ko masih bagus sebab kutuk rais yatim tak tahu email tu binatang apa?

Post Haru Biru

Arkib Blog