Selasa, Ogos 25, 2009

Integriti Rohaizat Dipertikai. Umno Akan Melahirkan Warisan Yang Menghalalkan Rasuah

Wajarkah pengundi Permatang Pasir mengangkat Rohaizat sebagai wakil mereka yang penuh dengan skandal dan dicurigai kewibawaannya. Adakah perlu mengangkat seseorang menjadi wakil sedangkan beliau pernah terlibat dengan Pecah Amanah serta penyelewengan wang Koperasi Pekebun Getah Pulau Pinang. Kenapa Rohaizat mempergunakan dan mengkhianati kawan karibnya bagi menolak kesalahan beliau dimasa lampau.

PAS tidak pernah mempolitikkan kenyataan Yusri sebenarnya. Laluan diberikan kerana Yusri sendiri dengan rela hati memohon pentas PAS untuk membersihkan namanya dari dihina oleh Rohaizat dan juak-juak umno. Lihatlah kenyataan Yusri dengan tenang dan yakin beliau menolak penghinaan rakan karibnya terhadap beliau.

Setelah mendapati kenyataan Yusri mampu merebahkan calon kusut umno bernama Rohaizat, Umnobn dengan kekuasaan dan kekayaannya mendesak Yusri tampil untuk membersihkan nama Rohaizat dan mengaku dia dan Rohaizat bertanggungjawab dalam pecah amanah tersebut. Tak heranlah jika sidang media yang keluar dari media lidah umno menunjukkan kegagaban Yusri membaca kenyataan membela kawannya itu. Baik juga Yusri ni kerana masih setia pada kawan karibnya itu.

(Moral: Ceh... sudah ada bini yang menanggung keluarga, lagi mahu merenderk dengan kakitangan sendiri yang bernama Rafizah. Lepas tu rahsia-rahsia lak tanpa mengheboh-hebohkan perkahwinan kusut beliau. Alahai calon umnobn nih mana tanggungjawab hang sebagai seorang suami. Dugaan yang remeh perkahwinan hang sendiri tak dapat nak selesaikan.. Baru 2 pun dah kusut dan belum lagi 3 dan 4... Apa kejadahnya wakil sebegini? Alahai calon yang budiman di mata umnobn.)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog