Sabtu, September 12, 2009

Bagan Pinang, Duit Raya dan Korupsen

Si Korup sudah dipilih untuk mewakili kumpulan Korupsi. Bagi kumpulan ini tidak menjadi hal kerana Si Korup akan menjadikan kurap pada parti. Muhyiddin menggigit jari sebab satu nama sahaja pilihan oleh Menteri Besar Negeri. Oiit apa sudah tidak ada calon bersih lagi. Kerana nak menang nama Mohd Isa juga diberi. Kan dia ni ada sejarah ngeri hangpa tak takutka ianya berulang lagi. Tutup aja lah kisah misteri kerana si Korup ini mampu menawan Bagan Pinang nanti.

Undi Melayu garenti dalam tangan. Tentera pula sebagai imbuhan. Garenti Bagan Pinang kita boleh tawan. Hey jangan telalu konfidan itu india sudah melawan kerana melayu sudah pijak kepala dia punya tuhan. Tak pa jangan panik dan pengsan sebab Rais Yatim sudah buat siasatan. Hishammuddin pun sudah tangkap itu grombolan. Kita boleh buat bahan. Itu video Malaysiakini yang simpan dan Rais Yatim sudah beri amaran. Harap-harap tak keluar video tu nanti masa kempen pengundian. Takkan jadi lah kawan. Itu Samy Vellu sudah melawan dengan mamak bangsawan. Rahsia 22 tahun dalam gua juga disimpan. Sampai sekarang semua permintaan MIC untuk kaum India tidak pernah ditunaikan oleh si mamak bangsawan.

Bagan Pinang akan dibanjiri dengan poster dan bahan-bahan kempen. Baik dari umno mahupun PAS dan hangpa janganlah dok komplen. Semak sekejap aje semasa hari berkempen. Kontraktor kecil jangan terlalu ghairah dengan janji pemimpin. Buat kerja mesti dibayar tunai atau dapat surat pesanan dari umnobn. Jika tidak anda akan kepingin buat kerja tanpa dibayar satu sen. Nak bawa ke mahkamah pun nanti anda kena kencing. Hari-hari turun naik keputusannya membuatkan kontraktor pening. Itulah umnobn dari dulu kini dan seterusnya pusing-memusing. Janji tekak sendiri tak kering.

Dak aih umnobn takkan kencing. Duit raya diberi kepada rakyat di negeri Pakatan Rakyat untuk memancing. Dulu perkara ni mereka umnobn tak ambil pusing. Sekarang mereka tengah rungsing memikirkan kerajaan akan terguling. Penoreh getah dikampung takde yang dapat walaupun sesen dari umnobn tapi boleh hidup selesa dan bahagia sampai pencen. Torehan terbaik adalah yang mampu membuatkan barisan ini tergolek-terguling...

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog