Sabtu, September 12, 2009

ISU PKFZ: Kabinet Ambil Alih Untuk Menutup Bukti

Kumpulan pasukan petugas Najib, yang terdiri daripada Ketua Setiausaha Negara, Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Peguam Negara, para pegawai Kementerian Pengangkutan dan Kewangan, bagi mengkaji projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

"Isu itu dibahagikan kepada tiga. Satu adalah untuk mengenalpasti jika ada penggelapan atau penyalahgunaan kuasa atau seseorang bertindak bertentangan dengan undang-undang. Perkara ini akan dikendalikan oleh polis dan Peguam Negara. Kita mahu siasatan yang menyeluruh dan lengkap berhubung perkara ini. Kebenaran menjadi satu keutamaan. Keduanya ialah tadbir urus yang baik. Kita ingin tahu sejak bermulanya projek ini jika ada tadbir urus yang baik. Dan ketiga apa yang perlu kita lakukan dengan PKFZ sekarang, yang boleh memberi nilai yang baik bagi wang. Kita juga mahu mengurangkan kos operasi. Bagi aspek kedua dan ketiga, kita telah memutuskan untuk menubuhkan pasukan petugas. Pasukan petugas ini akan melaporkan balik dengan Kabinet dan kemudian kita akan usahakan tindakan yang sesuai."
-Datuk Seri Najib Tun Razak

(Moral: Jelas dengan tertubuhnya pasukan petugas ini dapatlah Najib menutup segala jenis ketidak adilan pentadbiran PKFZ yang bakal menggigilkan kepala lutut pemimpin-pemimpin tertinggi umnobn yang terlibat. Dengan Kecerdikan Musa Hasan dan Ghani Patail akan menguatkan lagi kumpulan pasukan ini untuk melencongkan fakta supaya pihak SPRM tidak boleh mendakwa golongan umno yang terlibat. Tertanya jugak kenapa kecerdikan yang dianugerahkan diguna untuk menipu rakyat demi untuk kepentingan sesebuah parti KORUP? Lantak pi la kat hangpa... suka sangat kena main oleh pak Menteri. Weh geng umno mana lak yang nak cepat kaya tu... bacalah di pautan ini)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog