Selasa, September 08, 2009

Cabulan Keselamatan Negara Seperti Makan Rempeyek, Rangupnya

SISTEM Kawalan keselamatan negara yang kononnya dilengkapi peralatan canggih dan pegawai terlatih di Scotland Yard semakin rangup da teruji sebagai cabaran kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan yang kontraknya dilanjutkan setahun lagi apabila satu dunia gempar menyaksikan kejayaan Alain “Spiderman” Robert menakluki Menara Berkembar Petronas.

Sejurus berdiri di atas puncak bebola menara berkenaan Robert mengangkat tangannya tanda kepuasan. Dia kelihatan sungguh bangga dan puas! Apa tidaknya setelah dua kali mencuba dan dua kali ditahan, dia akhirnya berjaya juga melakukan “pencerobohan jenayah” ke atas mercu tanda kebanggaan Malaysia itu.

Ketika dia melakukan aksi nekad itu, sebuah helikopter kelihatan berlegar-legar di kawasan zon larangan terbang kawasan segi tiga emas itu. Helikopter itu kelihatan sungguh dekat merakamkan aksi “Spiderman” berusia 47 tahun itu dari pelbagai sudut. Ia tidak ubah seperti dalam sebuah rancangan realiti televisyen Ketika satu dunia kagum dengan kejayaan Robert, satu dunia juga turut “mentertawakan” Malaysia. Mereka mempersoalkan bagaimana Robert boleh membolosi begitu banyak “pintu-pintu keselamatan” negara untuk melakukan misi berbahaya itu. Pertamanya dia dapat masuk ke negara ini dengan mudah.

>>Lanjut Mereka Duduk Saja Tak Buat Kerja>>>

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog