Jumaat, Oktober 09, 2009

Bagan Pinang, Muhyiddin Tertekan Dengan SMS Jihad Fisabilillah

Tan Sri Muhyiddin Yasin sangat tertekan bila mendapat sms yang menyatakan pemuda PAS mahu berjihad Fisabilillah ke atas penyokong umno yang memulakan pergaduhan di markas induk PAS Bagan Pinang tempoh hari. Beliau menyatakan ini adalah taktik terakhir PAS untuk menakut-nakutkan pengundi sekitar Bagan Pinang.

Jika Muhyiddin melihat ini adalah taktik PAS maka nampak benar beliau tidak memahami konsep jihad yang sebenarnya. Malah melawan hawa nafsu sendiri pun boleh dianggap berjihad kerana allah. Adakah pemuda PAS berjihad menolak SPR yang masih tidak endah dan Umno masih 'bermaharajalela' memanipulasi dan mengganasi kepada sesiapa yang menentangnya. Manakala Pihak berkuasa pula gagal menangani masalah provokasi dan pergaduhan yang berlaku, menampakkan kelemahan pihak polis sekaligus memburuk imej institusi itu yang dilihat dipergunakan oleh Umno. Barisan Nasional yang menyalahguna kuasa ini mesti ditolak oleh rakyat khususnya di Bagan Pinang. Yang paling penting sekali marilah ramai-ramai BERJIHAD MENOLAK KERAJAAN KORUPSEN.

2 comments:

Unknown berkata...

wah kalo hanya kerana sms bikin keruh warga bise gawat nich.....cari siape yang buat ulah dari sms itu n beri peringatan biar ga merigikan yang lain dan juga berantas abis tuh korupsen...!

Robi berkata...

Orang yang bersalah akan takut dengan bayangan.

Post Haru Biru

Arkib Blog