Selasa, Oktober 13, 2009

Duit Rakyat Diatas Nama KD Seri Inderapura Akan Ditenggelamkan


Kapal pengangkut milik Tentera Laut Diraja Malaysia KD Seri Inderapura akan ditenggelamkan untu dujadikan tukun tiruan jika didapati sudah tidak boleh digunakan. Buat sementara waktu kerja-kerja penghantaran barang akan dilakukan oleh KD Seri Inderasakti.

"Apabila ditenggelamkan nanti ia akan memberi sumber pendapatan yang lumayan kepada nelayan malah menjadi aset perlancongan bertaraf dunia. Kewujudan tukun tiruan itu nanti akan memberi peluang kepada nelayan untuk melihat keindahan panorama dasar laut yang kaya dengan hasil spesis hidupan laut."

“Pada dasarnya Perdana Menteri bersetuju kapal itu digantikan dengan kapal lain kerana mungkin tidak dapat digunakan lagi selepas kebakaran pagi tadi,” katanya. Bagaimanapun, itu bukan perkara mudah dan cepat kerana pembelian atau tempahan kapal biasanya mengambil masa 36 bulan hingga 60 bulan. Ianya tidak dapat dipasaran dengan mudah. Pembelian nanti akan dibuat melalui tender terbuka."
-Ahmad Zahid Hamidi, Menteri pertahanan.

(Moral: Sapa pulak yang akan jadi orang tengah jika kerajaan mahu membeli kapal yang baharu? Dengan menenggelamkan kapal tersebut bukankah sengaja untuk mencemarkan permandangan dasar laut yang lebih indah dengan habitat semulajadi. Itu yang aku dengar dari mulut diver sendiri. Mereka penyelam bukannya mahu melihat bangkai kapal cuma mahu melihat keindahan fauna laut yang cantik. Lainlah diver yang mencari harta karun. Oit menteri Zahid Hamidi pakai kepala otak lah jangan pakai kepala lutut. Kalau nelayan tarik pukat atau memancing pun bikin pukat koyak dan tali pancing putus. Lebih baik jual besi buruk atau dibuat muzium. Tak pun sandarkan kat taman rekreasi Lumut bersebelahan TLDM sebagai Sculpture. Susah-susah buat sekolah je badan kapal tersebut untuk anak-anak Navy. Tinggal masuk air-cond dan tambah divider je... kah..kah..kah.. DONT EAT SHARK FIN)

1 comments:

halil berkata...

Buat kolam memancing ikan. kah kah

Post Haru Biru

Arkib Blog