Isnin, Oktober 12, 2009

Mereka Mengangkat Isa Samad, Satu Petanda Keruntuhan Umnobn Pada PRU Ke-13

Provokasi mereka berjaya, dengan gembiranya Azeez yang mendakwa dipukul kembali sedar dan bingkas bangun serta membuang pembalut tengkok beliau. Media lidah umno yang dahagakan berita kemenangan BN akan memaparkan kemenangan besejarah paling tidak pun seminggu di muka hadapan. Kumpulan Mat Rempit upahan umno yang memukul petugas PAS akan dibiarkan begitu sahaja oleh pihak polis.

Ada juga terdengar suara-suara ugutan dari umnobn yang mana masyarakat India yang tinggal di ladang Bratwall, Bagan Pinang terpaksa menyokong BN kerana takut semua bantuan kemudahan asas mereka akan disekat. Oleh yang demikian tidak hairanlah budaya umnobn yang suka menakut-nakutkan pengundi mampu menambah majoriti Isa Samad.

Tidak ada apa yang hendak dibanggakan jika moral seorang ADUN dan menteri itu serendah lantai pakir yang layak dipijak dan di mop. Mampukah umnobn bertahan dengan kemenangan Isa Samad ini sehingga mengekalkannya di PRU ke-13 nanti. Paling tidak pun di Kota Siputeh samada umno boleh mengekalkan calonnya.

Seramai 8,013 pengundi mengangkat seorang perasuah demi menjaga maruah UMNOBN yang selama ini tercalar dengan kekalahan. Pakatan Rakyat pula seharusnya menerima hakikat bahawa pengundi awam dan tentera di Bagan Pinang mahu terus bersubahat dengan mengundi pakar rasuah satu Malaysia kerana mereka juga mahukan wang ringgit daripada menegakkan keadilan.

Lupakan sahaja jika golongan peRasuah ingin menjadikan Malaysia sebuah negara berteraskan Islam. Bagaimana mahu mengikut telunjuk ketua jika ketua itu sendiri bergelumang dengan dosa-dosa kecil dan besar. Mahukah rakyat menjadi makmun kepada ketua yang sebegini?

Kini dunia melihat menteri-menteri umnobn mudah dibeli dengan wang ringgit. Dunia akan ketawa berdekah-dekah dan berkata, Malaysia sudah matang berpolitik wang. Teruskan supaya dapat memerintah lebih lama lagi.

Sebagai penutup hari yang indah buat Najib, Muhyiddin dan seluruh menteri serta pencacai umnobn akan tidur lena diulit mimpi sehingga lupa masalah rasuah PKFZ, kematian saksi SPRM (TBH) dan ketidakstabilan MCA serta MIC yang perlu diselesaikan. zzZZZ.... camana pulak cara nak kikis poket rakyat... ZZZZZ...

Jom layan kepala... Pastikan layan sampai habis

1 comments:

adibeta berkata...

Tuan,
1.Menerima kekalahan memang perit tapi lebih perit lagi kalau tuan dikatakan rosak akidah...

2.Tak payahla bercakap pasal rasuah krn pemimpin yg tuan angkat sbg pemimpin utama lagi teruk....semakla fakta semasa 'membunuh' Tun Ghafar dulu...dahla tu banyak kes liwat, 3 bilion...sarat...sarat....

3.Sepatutnya bila bercakap pasal rasuah....pastikan kita betul2 bersih...

4.. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963......adalah malang bagi kita menghalakan yg batil bila kita berkepentingan...subhanallah...

5.Akhirnya yg akan bertahil dan menghantar jenazah kita ke pusara nanti ialah org yg dikatakan rosak akidah dan bukannya org yg selalu dipeluk yg terang2 menolak ISLAM...

Post Haru Biru

Arkib Blog