Isnin, Oktober 12, 2009

Kuatkan Semangat Anda Menolak Mereka Demi Memperjuangkan Islam

Demi untuk membersihkan negara dari sebarang gejala rasuah dan rompakkan hasil negara oleh pemimpin-pemimpin umnobn, rakyat yang peka akan hal ini harus bertekad untuk menumbangkan Barisan Nasional pada PRU ke-13. Negara hampir menjadi muflis akibat ketamakkan kuasa Umnobn yang membahagikan harta yang sepatutnya untuk rakyat telah terlepas kepada kroni dan peribadi para pemimpin umnobn.

Lihatlah mereka yang berjawatan dalam umno, hampir kesemua mereka kaya raya dengan kereta mewah berumah banglow serta wang ringgit yang tidak habis dimakan oleh anak beranak mereka. Manakala rakyat bawahan seperti anda makin bekerja keras untuk menyara kaum keluarga dek kerana golongan ini menyusahkan anda dengan cukai sini-sana dan kenaikan barang.

Darimanakah semua ini diperolehi jika tidak merompak harta rakyat. Semua kesalahan yang mereka buat adalah tidak salah dimata mereka dan tunggangannya. Sebab mereka ada kuasa sebagai kerajaan pemerintah dan rakyat masih memberi mandat untuk mereka menerajui negara. Apabila umno meletakkan calon perasuah yang dihukum kerana rasuah, menang dalam partinya dengan cara rasuah, maka apakah jaminannya dia tidak merasuah rakyat Bagan Pinang untuk memenangi kerusi DUN.

Apa nak heran, mereka tidak mempunyai moral dan perasaan bersalah kerana mereka akan dilindungi oleh pihak-pihak berkuasa yang sedia diperalatkan seperti peguam negara, Polis dan para Hakim serta lain-lain. Maka atas rasa tidak bersalah itulah mereka sanggup mengamalkan rasuah sebagai pegangan hidup dalam pemerintahan. Akidah rasuah inilah yang diterapkan oleh Umnobn di Bagan Pinang dan semua pilihanraya sehingga rakyat tidak akan rasa bersalah atau berdosa apabila menerima rasuah wang ringgit mahupun rasuah kebendaan.

Mereka bijak memberi tekanan kepada rakyat dengan kenaikkan yang menyusahkan. Kemudian mereka umnobn akan menawarkan perbelanjaan, wang, harta benda dan pembangunan supaya rakyat yang kesempitan melihat betapa baiknya golongan Umnobn ini. Amat malang bagi rakyat Bagan Pinang kerana dengan seratus dua wang yang dihulurkan sudah tergadai maruah dan harga diri. Sifat mereka tidak berubah sama seperti menteri-menteri di zaman Melaka terdahulu yang sanggup membuka pintu besar Istana supaya British dapat menyerang dan menawan Malaysia hanya dengan rasuah.

Ingatlah wahai orang melayu yang bertunjangkan kalam Allah. Jangan sesekali membiarkan diri anda, bangsa dan agama anda tergadai kerana RASUAH HARAM.

(Moral: Sekelip mata engkau berubah hanya dengan rasuah... eh-eh dah pakai Mercedes CLS... ekao memang hebat jang)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog