Ahad, Oktober 11, 2009

Penyelewengan Isa Samad: Semuanya Untuk Kroni, Rakyat Hanya Nganga

Salahuddin yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian mencabar Isa menafikan semua dakwaan tersebut sekiranya beliau masih bermaruah dan berintegriti. Beliau menunjukkan satu geran tanah pantai yang membuktikan kronisme dalam kalangan kenalan rapat Isa.

"Isu rompak tanah, rasuah, alibaba tanah Felda oleh Isa sewaktu menjadi menteri besar selama 22 tahun lalu, sah dilakukan oleh calon BN itu. Yang buat dakwaan ini adalah mangsa-mangsa kerakusan rasuah Isa sendiri. Mereka memberi akuan dan testimonial."
-Salahuddin

Menurut Akta Tanah tidak membenarkan mana-mana individu memiliki tanah persisiran pantai yang menjadi milik kerajaan negeri. Apakah dengan adanya geran ini diluluskan pada zaman Isa semasa menjadi Menteri Besar menandakan berlakunya penyelewengan kuasa dalam skala yang begitu besar di peringkat negeri.

1. Lot tanah laut Bt 3, Jalan Pantai, Telok Kemang antara Astana Hotel dan Corus Hotel milik syarikat yang dikuasai oleh YB Ismail Taib (Adun Linggi sekarang) Exco kerajaan Negeri dan Ibrahim Embi.

2. Lot tanah laut antara Corus Hotel dan Mayang Sari Hotel milik syarikat yang dikuasai oleh Hashim Ismail (anak buah kepada Tan Sri Isa Samad) dan Zul Ghafar.

3. Legend Hotel Sea Front dan tanah laut yang dimiliki oleh Rohani (Ketua wanita Umno Bahagian) serta beberapa AJK wanita Umno Bahagian.

4. Lot tanah Costa Rica Hotel dan laut milik Syarikat yang dikuasai oleh Sabri Aini (AJK Umno Bahagian) dan Paiman.

(Moral: Jika Isa Samad calon umnobn menang pada hari ini, maka bermula esok dan seterusnya akan lebih banyak lagi tanah-tanah yang akan diperkosa oleh beliau dan kroni-krononya.)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog