Khamis, Oktober 15, 2009

Umno Terrorist Perpecahan Kaum, Muhyiddin

Sebenarnya Tan Sri Muhyiddin Yasin dilihat orang yang mengancam keharmonian kaum dinegara ini. Sebagi seorang yang rasis dan ultraman melayu, Muhyiddin sering melaungkan isu perkauman bagi menarik perhatian orang melayu kepadanya. Tidak hairanlah kenyataan Muhyiddin yang berbaur perkauman seperti 'kerajaan tidak membenarkan mana-mana pihak menggugat keharmonian kaum di negara ini'. Beliau juga pernah mendakwa bahawa orang bukan melayu akan mengambil kesempatan kerana kaum melayu sudah berpecah kepada tiga kumpulan.

Dakwaan beliau pernah dikecam hebat oleh rakan komponen yang lain seperti MCA. Ketika Najib Razak sibuk dengan Satu Malaysia, Muhyiddin pula seperti mensabotaj Najib apabila kerap mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman yang menimbulkan rasa tidak selesa kaum bukan melayu.

Ini boleh dilihat dengan naiknya poster-poster kampen umnobn yang menyentuh isu sensitif dan kontroversi yang boleh menimbulkan ketegangan. Tetapi pihak SPR dan polis akan mengambil sikap sambil lewa tanpa apa-apa teguran. Muhyiddin pula dilihat membutakan mata dan memekakkan telinga dengan isu terkini demonstrasi pemindahan Kuil Sri Maha Mariamman ke taman Kota, 1.5km dari tapak asal sedangkan ia telah diluluskan sendiri kerajaan Umnobn pada 2007.

Insiden ini seakan ulangan kepada aksi kurang ajar beberapa hero dari umnobn yang mengusung kepala lembu sebagai ejekan kepada penganut hindu semasa membantah pemindahan kuil dari Seksyen 19 ke Seksyen 23 Shah Alam. Itu pun tidak dikecam oleh Muhyiddin, mungkin kerana yang terlibat itu memang terbukti juak-juak umnobn. Tidak hairanlah umno johor telah menubuhkan tabung bagi membiayai kes kumpulan kepala lembu ini.

(Moral: Oiit dulang serpih.. mengata orang, hang yang lebih. Bila lagi hang nak sahut cabaran Anwar Ibrahim untuk berbahas isu Pengkhianat Melayu nih. Takkan dok baling batu hari-hari pastu sembunyi tangan. Atau batu sendiri hang dah terbaling.. mana dia yekk)

1 comments:

Unknown berkata...

salam sahabat
wah kalo gitu carana ga bisa aman nich negri he..he..good of the news..

Post Haru Biru

Arkib Blog