Ahad, November 22, 2009

Different Pain At Your Back



Artikel dan link ini berkisar mengenai sakit belakang yang kerap dialami oleh orang kampung tempat aku. Aku tak tahu orang bandar seperti korang ada terkena gejala ini ataupun tidak. Lantak pi kat hangpa.. ada aku kesah.. kah..koh..keh. Sengaja muat naik supaya aku sendiri boleh buat rujukan. Mana tahu kalau kena kat batang tubuh sendiri boleh lar buat keterangan kat doktor agar doktor faham sebelum buat diagnosis.

Meh jengok bahagian belakang anda yang sakit. Jangan pandang belakang congkak dah lar.. kah..kah.. Klik untuk bacaan seterusnya.

Upper Back Pain
· Upper Left Back Pain
· Upper Middle Back Pain
· Upper Right Back Pain

Middle Back Pain
· Middle Left Back Pain
· Middle Center Back Pain
· Middle Right Back Pain

Lower Back Pain
· Lower Left Back Pain
· Lower Middle Back Pain
· Lower Right Back Pain

Dalam bahasa mungkin ini boleh memberi pemahaman
1. Sakit Belakang
2. Sakit belakang dan kecederaan vertebra spina
3. Rawatan Sakit Belakang

>>Berkaitan Slip Disc>>>

(Moral: Amalkan cara hidup sehat. Tulang belakang umpama tiang seri rumah buruk anda. Reput tiang seri maka runtuhlah rumah tersebut. Tapi rumah aku rumah batu.. siap concrete gred A... kah..kah. Buat pekerja kilang dan pejabat, angkat barang walaupun tak berapa berat tapi pastikan caranya betul. Jangan duduk terlalu lama dihadapan komputer (Chat ngan boyprend ko..) pastikan duduk anda mengikut posisi yang betul. Untuk mat rempit samada motor atau mat kereta, kalau nak merempit pastikan dahulu tali brek diputuskan dan memandu dalam kelajuan melebihi 280kmj. Ha..ha.. ada berani ka!!. Kalau takut cacat dan mampoih usah lah nak berentap. Ingatlah masih ada yang menyayangi anda. Ada orang kata sakit apa yang paling sakit? Jawabnya sakit tengkok.. Uumang aih den nak paling kiri dan kanan sakitnya tengkok ni.. kah..koh..keh... Pesanan aku jangan lupa solat)

Angkat dan turunkan barang berat dengan betul




Posisi salah dan betul


1 comments:

armouris berkata...

info tentang tulang belakang kat sini - Masalah Cakera Tulang Belakang

Post Haru Biru

Arkib Blog