Khamis, November 12, 2009

Mata-Mata Gelap SPRM


Teringin sangat Najib untuk mengwujudkan Pasukan Pemantau Rasuah dari SPRM ini semata-mata ingin menunjukkan sangat bertanggungjawabnya Najib untuk membenteras gejala rasuah dikalangan Adun dan Ahli Parlimen.

Maka apa akan terjadi bila Adun dihimpit oleh pemantau ini. Sudah tentu imej seseorang Adun itu dilihat terlalu rendah sama seperti lantai pakir. Adun yang bersih pun akan dilihat mengamalkan rasuah dengan wujudnya pemantau dari SPRM ini.

Apa akan terjadi dimasa akan datang hanyalah golongan yang cerdik putarbelit akan monopoli jawatan Adun. Manakala golongan cerdik pandai dan bersih akan takut untuk menyertai politik kerana adanya pemantau rasuah ini yang sentiasa mengintai pergerakan Adun dan Ahli parlimen.

(Moral: Nampaknya Pakatan Rakyat sudah kena main melalui strategi Najib dengan wujudnya pasukan ini. Semua sudah tahu bahawa puak-puak SPRM ini lebih dahagakan kes yang melibatkan Adun dan Ahli parlimen dari PR. Dan puak-puak tunggangan ini juga akan melambatkan dan kalau boleh buat tak tahu sahaja jika terkena kat batang hidung juak umnobn. Umum pun sudah tahu banyak kes rasuah akan ditutup jika seseorang adun dari PR meloncat menyokong UMNOBNgok. Masih ada jalan sebelum mereka umnobn buat checkmate)

4 comments:

Mamatdam berkata...

Lebih Malu lagi jika Rosmah BN yang tolong buatkan ckeckmate. Terburai PR.

Tanpa Nama berkata...

adat politik.. apa nak hairan? sebab Pakatan melakukan perkara yang serupa.

Selepas penang? Selangor pun rampas tanah rakyat. http://unitmediasiber.blogspot.com/2009/11/selepas-penang-selangor-juga-mahu.html

Zack berkata...

Tapak Pelupusan sampah haram pelu dipindahkan. Dulu Khir Toyo buat tak tahu aje... tak penting katanya nak menguruskan kawasan sampah ni. Atau Khir Toyo tak buat kerja..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Dokumen rumah terbengkalai membabitkan projek perumahan Bandar Alam Perdana, yang dikategorikan sebagai rahsia oleh kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) sebelum ini di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA). Ia juga mendedahkan bagaimana pemilik tanah pertanian dipujuk untuk menandatangani perjanjian pindah milik tanah untuk dijadikan kawasan komersial dengan bayaran RM360,000 termasuk sebuah rumah bernilai RM180,000. Projek itu bermula tahun 2000 dan sepatutnya selesai dibina pada 2003.

pi lah baca sendiri..
http://www.themalaysianinsider.com/index.php/bahasa/43111-selangor-dedah-dokumen-rumah-terbengkalai-2-lagi-menyusul

Kesian rakyat diiniaya oleh umnobn

Post Haru Biru

Arkib Blog