Jumaat, November 13, 2009

Umnobn Kian Cemas

Tan Sri Muhyiddin Yassin mungkin tengah bertungkus lumus untuk memastikan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur supaya segera keluarkan keputusan membolehkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) Kota Siputeh, Datuk Abu Hasan Sarif menghadiri Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah pada 17 November ini. Ini dilihat sekali lagi mereka juak umnobn boleh meminda dan menidakkan peraturan undang-undang tubuh kerajaan Kedah dengan kuasa melacurkan integriti Mahkamah. Tidak hairanlah Muhyiddin bersungguh-sungguh memaksa Abu Hasan supaya menghadiri sidang tersebut.

Mengikut Speaker DUN Kedah, Datuk Dr. Abdul Isa Ismail tindakan membatalkan jemputan ke atas Abu Hassan diambil kerana beliau tidak mengiktiraf ADUN Kota Siputeh itu sebagai anggota dewan selepas gagal menghadiri sesi DUN dua kali berturut-turut tanpa kebenarannya dan ia menyalahi Perkara 51 Undang-undang Tubuh Kerajaan Kedah (UTKK). Secara teorinya Abu Hasan bukan lagi seorang anggota dewan. Dewan tidak tertakluk kepada keputusan SPR (yang dikuda oleh umno), jadi perjalanan dewan adalah di bawah kuasa Speaker.

Manakala Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dengan tegas enggan mencampuri urusan Dewan Undangan Negeri (DUN) mahupun mengulas lanjut kedudukan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Siputeh kerana isu itu di luar bidang kuasanya dan hanya boleh diputuskan oleh Speaker. Segala keputusan tertakluk kepada mahkamah kerana kes itu masih dalam semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur kata beliau.

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Pelatihan Solat Khusyuk

Membuka cakrawala dan melatih anda secara langsung tahap-tahap menerima khusyu' dalam solat, menjernihkan jiwa anda, meraih ketenangan sempurna (thuma'ninah) dan pengalaman puncak (peak experience) yang mampu menghalau segala rasa cemas dan nervous.

Banyak orang beranggapan bahawa solat khusyuk hanya dapat diraih oleh para wali atau para kaum sufi sahaja. Padahal Solat khusyuk itu mudah.

Sebagaimana terdapat dlm Al-Qur’an, seharusnya setiap orang yang beriman ketika solat mereka dalam keadaan khusyuk. Banyak manfaat solat hanya dapat kita perolehi jika kita melakukan dengan khusyuk. Salah satunya solat akan membentuk peribadi mulia. Solat khusyuk dapat memberi kebaikan secara langsung kepada diri kita, keluarga, pekerjaan dan persekitaran

Kursus Khusyuk Itu Mudah menggunakan kaedah pendekatan yang mudah difahami dan telah terbukti keberhasilannya. Dibimbing secara langsung oleh Ustaz Abu Sangkan, penulis buku best seller PELATIHAN SHALAT KHUSYU’, peserta akan diajak untuk meraih solat khusyuk dengan cepat.

Jangan lepaskan peluang ini untuk mengikuti Kursus Khusyuk Itu Mudah dan laluilah nikmat hari-hari penuh kedamaian
Daftar Segera – Tempat Terhad

Tarikh: 21 – 22 November 2009 (Sabtu dan Ahad)
Yuran: RM250
HUBUNGI: SOLAT CENTER MALAYSIA:
019 267 9294, 019 624 1965, 019 262 7304, kualalumpur@shalatcenter.com

10 November 2009 06:18

Post Haru Biru

Arkib Blog