Rabu, Disember 23, 2009

Menjelang 1-1-2010


Salam semua. Aku terus cerita, lebih senang dari memikirkan intronya. 1 Muharam sudah beberapa hari lepas. Baguih ada ulama-ulama yang tersohor datang memberi tarbiyah kepada rakyat yang terbuka hatinya. Harap dapat diteruskan sehingga tahun baharu 2010.

Terus potong pendek. Selama ini bila menjelang tahun baharu mengikut Kalender mat saleh amalan yang sering diterapkan kepada seluruh rakyat malaysia dengan acara pesta secara besar-besaran, konsert, percikan bunga api dan sebagainya. Setaraf dengan globalisasi katanya.

Malah ianya disuburkan oleh pemimpin-pemimpin sekular untuk berhimpun beramai-ramai pada malam tahun baharu di tempat-tempat popular sekitar Kuala Lumpur semata-mata untuk menunggu detik 12 tengah malam bagi menandakan permulaan tahun baharu.

Selepas itu di hidangkan dengan konsert pelbagai aksi yang mengasyikkan. Di majlis seperti inilah bermulanya pergaulan bebas jantan dan betina yang boleh membawa kepada pelbagai kemungkaran. Lain-lain punca Klik sini.

Apakah yang terjadi sampai keesokkan harinya, mat-mat rempit yang dah penat menujah motor sebelah tayar akan terbaring bersama-sama tin dan botol cap kepala anjing serta dapur emas berinjapkan batang betik kerana ianya mudah diperolehi dan dibeli.

Kasih masih pelbagai jenama dah hanyut di hotel-hotel murah dan rumah bujang sebab semalam terlalu asyik digosok sambil menonton konsert. Sakan betul mereka yang lemah ini meraikan tahun baharu.

Orang lain dok kata, jika pemimpin yang sekular ini kencing berdiri tidak mengikut sunnah, maka rakyat dibawah pemerintahan sekularnya akan kencing berlari sambil meloncat seperti beruk mendapat sagu. Lepastu berguling-guling menahan sedap sampai ke pagi. Ceh!! tak dak moral betul..betul..betul...

(Moral: Heh..heh.. walaupun hangpa bijak daripada aku, namun bila menjelang tahun baharu hangpa tetap kira bermula dari 5-4-3-2-1..... kah..koh..keh...)

1 comments:

QaQa berkata...

hehehe..
nice n3...

(:

Post Haru Biru

Arkib Blog