Sabtu, Disember 19, 2009

Pakatan Rakyat Tidak Rapuh, Umnobn Makin Berpeluh


Konvensyen pada hari ini membuktikan Pakatan Rakyat (PR) adalah alternatif terbaik untuk rakyat Malaysia menggantikan umnobn yang kini semakin berpeluh dengan ketidaktentuan parti komponen mereka.

Rakyat harus menolak amalan politik adu domba dan perkauman sempit yang sering diamalkan oleh grombolan umnobn sebagai talian hayat untuk meraih simpati menyambung nyawa.

Pakatan rakyat melihat demokrasi yang diamalkan oleh umnobn telahpun memasuki tahap kritikal dan tidak ada cara lain untuk memulihkannya selain menumbangkan kerajaan grombolan.

Pakatan rakyat melihat kewibawaan dan ketelusan sistem kehakiman terus dicabul oleh grombolan dengan campurtangan politik dan kepentingan perniagaan peribadi elit.

Pakatan rakyat melihat peningkatan jenayah mengancam keselamatan nyawa dan harta rakyat kerana pasukan polis disalahgunakan untuk tujuan politik grombolan umnobn.

Pakatan Rakyat menolak dasar yang membuka ruang kepada rasuah dan lain-lain jenayah kewangan serta penyalahgunaan kuasa yang diamalkan pemerintah umnobn.

Pakatan Rakyat bertekad untuk merakyatkan ekonomi negara, agar khazanah negara dapat dinikmati dengan adil oleh semua rakyat Malaysia.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog