Jumaat, Januari 22, 2010

Rantai Adlin: Jantina Atau Crux Ansata

Dalam hangpa semua dok kalut dengan kes kebakaran gereja dan surau, hangpa terlupa pula bagaimana seorang artis ini yang menjadi kontrovesi si Akademi Fantasia (AF6) sebagai pengkritik terhebat suatu ketika dahulu. Walaupun cerita ini sudah lama namun masih ada lagi gambar keras dalam carian google. Cuba anda masukkan keywords rantai adlin... tang teng tongg.. keluar muka bro Adlin Aman Ramli ini.

Ini bukan untuk menghentam pengkritik terhebat tetapi sebagai melayu yang mengaku Islam mengapakah adlin memakai rantai seumpama salib ditengkoknya. Ralatlah adlin ini yang mencetuskan kemarahan umat islam berkenaan rantai tersebut.

Adlin mungkin akan berkata itu adalah simbol jantina wanita (Venus symbol) atau kunci kehidupan (Crux Ansata) atau great of strength, bukannya lambang salib. Jika adlin berkata begitu, maka orang lain akan kata.. patutpun lu menjadi pujaan setiap wanita.. dan wanita itu akan menjadi kunci bagi kehidupan lu... bengong punya artis. Banyak pulak alasannya.

Mari kita lihat dari sudut pandangan kita berkenaan rantai berbentuk salib tersebut. Secara Jujur peminat mengharapkan Adlin dapat menerangkan apakah maksud sebenar dengan pemaikaian rantai seakan salib itu kepada masyarakat Umum.






(Moral: Penyebaran begitu halus dan strategis sehingga Melayu mengaku Islam yang buta agama sanggup memakainya. Ceh-bai tul)

7 comments:

Tanpa Nama berkata...

Tuan blog muka artis macam ni ada peminat ke.

zack berkata...

Aduh pakai rantai macam anjing.

atie berkata...

Salam Budak kampung...

Umat islam yg mengaku islam nie sekarang terlalu ambil muda dalam semua aspek tu yg terjadi benda2 yg tak sepatutnya

Unknown berkata...

Tanpa Nama, kalau tak dak peminat, napa dia dah kahwen..

zack, suka hati kau kata macam anjing. cuba guna perbandingan yang lebih baik.

atie, agaknya persekitaran merubah segalanya.

zack berkata...

budak kampung aku rasa itulah yang sesuai. Hanya anjing aje pakai rantai. Takkan Nyah kot.. dia tu jantan. Kalau kucing tak semua yang ada rantai. Jika kambing boleh juga sebab diikat supaya tak makan tananman orang. Kalau lembu jauh sekali sebab kena tarik hidung. Macam menteri kabinet umno.. wakakah.

misz benida berkata...

islam skdar nma.

Unknown berkata...

zack, aku nak tergelak..

misz benida, supaya tidak sesat. cepat2 cari jalan keluar.

Post Haru Biru

Arkib Blog