Jumaat, Januari 01, 2010

Roti, Gula dan Tunggulah Seterusnya

Rakyat didahulukan: Memang tepat dan kena sasaran tag ini. Boleh dikatakan berjaya grombolan umnobn yang mendahulukan rakyat bagi mengaut keuntungan berganda. Grombolan boleh berkata, eleh 2 kupang aje naik tak jejas pun kantung rakyat malaysia. Namun dengan kenaikkan sedikit ini akan merebak naik menaik bila sampai kepada para peniaga cafe, corner, fast-fast dan lain-lain seumpamanya. Rakyat juga yang didahulukan terkena.

Pencapaian diutamakan: Bila dah kaut kantung rakyat maka pencapaian yang grombolan umnobn agong-agongkan menepati sasaran keranan mampu menggembungkan perbelanjaan mereka yang penuh ketirisan dengan projek-projek tak masuk akal. Tak pa capai kiri kanan asalkan boleh bantu kerajaan kesayangan yang menolong rakyat.. Itu hangpa punya pasal sebab hangpa juga mahu perubahan yang penuh dengan kenaikkan satu persatu.. tungguuu.. dan tunggu.. hangpa juga terkena. Orang tua-tua kata binatang apa berkaki empat teloq diatas kerusi???? Jawapan kat sini klik... Kah..kah..kah.. binatang sebesar itu yang menipu hangpa tak nampak...


“Kami tidak begitu selesa dengan kenaikan harga roti pada tahun baru ini kerana masih banyak usaha-usaha kerajaan tidak dilaksanakan lagi untuk mengurangkan beban kos beban rakyat. Dalam keadaan ini kerajaan harus fikir semula sebarang penarikan balik subsidi-subsidi kepada barangan pengguna supaya ini tidak menjadi satu beban kepada rakyat. Ini saya lihat sebagai suatu hadiah dato najib sebagai Perdana Menteri yang juga yang memimpin kerajaan Barisan Nasional kepada rakyat. Tentunya ini bukan yang menyenangkan rakyat dan sudah pasti memberi beban dan ini sudah tentu bercanggah dengan slogan 'Rakyat Didahulukan."
-Muhammad Sha'ani Abdullah, Setiasaha Agung FOMCA

4 comments:

jebat_berani berkata...

bagusnya kerajaan..takkan gula jerk..lain-lain barng naik la sekali..kamu rakyat sekarang banyak sngat duit berlebihan sampai tak tahu nak buat apa..dari buat perkara tak senonoh bagus juga kerajaan naikkan harga barang..jadi kurang a sikit duit kami yng berlebihan ini....terima kasih kerajaan be-end..kami pasti akan end kan terus kamu pada pilihan raya ke-13

zack berkata...

Chisss gua ingat gambar apa tadi. Woi binatang tu kepit mana nampak.

Gedung Akal berkata...

Setuju. Pencapaian dan rakyat adalah kata kunci penting 1Malaysia. Tauke gula yang baharu dapat capai target dan rakyat tak dapat kencing manis.
Baca seterusnnya http://gedungakal.blogspot.com/2010/01/apa-yang-baharu.html

budak kampung online berkata...

jebat berani, lepaih ni macam biasa ada amaran dari kementerian berkenaan seperti ugutan supaya peniaga tidak menaikkan harga barang.


zack, gajah tu sejenis yang pemalu macam bik mama.. kah.. kah

Gedung Akal, lepaih ni kerajaan akan berbelanja ratusan juta pula untuk berkempen kurangkan gula. Advertiser dan orang tengah juga yang untung. Walhal kalau minum di kedai-kedai sebelum pun airnya tetap tak cukup gula.

Post Haru Biru

Arkib Blog