Selasa, Februari 23, 2010

Perarakan Maulidur Rasul: Umno Menyetujui Tok Guru


Jabatan Agama Johor, Pahang dan Perlis memaklumkan tidak mengadakan perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul tahun ini kerana ia tidak dituntut oleh Islam.

Bagaimana pula reaksi Muhyiddin sembab, Pak Lah dan NGOk NGOk pro umno apabila pengumuman tersebut dibuat dinegeri pemerintahan umno?. Oiit.. hangpa jangan diam menikus. Ayuh.. berdemolah.

Dengan Keputusan Jabatan Agama tersebut seakan menyetujui dan menyokong kenyataan TG Nik Aziz sebelum ini bahawa perarakan Maulidur Rasul dikatakan tiada fadilat sehingga beliau dikecam hebat oleh ulama pro-umno dan menteri-menteri umnobn yang jahil.

Sepatutnya Muhyiddin ukur dahulu perangai dan kegelojohan umno itu sendiri sebelum menghentam pemerintahan DAP di Pulau Pinang. Di bawah ini merupakan petikan Muhyiddin Sembab.

......................................................................
Maulidur Rasul: Rakyat P. Pinang perlu buka mata~Utusan
KUALA LUMPUR 12 Feb. – Tan Sri Muhyiddin Yassin mahu penduduk Islam di Pulau Pinang ‘membuka mata’ terhadap sikap sebenar kerajaan negeri pimpinan DAP apabila bertindak membatalkan perarakan sambutan Maulidur Rasul yang secara tradisinya diadakan setiap tahun.

"Saya mahu bertanya kepada kerajaan Pulau Pinang khususnya Guan Eng. Adakah dia mahu menunjukkan satu sikap baru bahawa dia tidak lagi bersama mendukung hasrat dan cita-cita umat Islam di negeri berkenaan?. Jika Guan Eng kata tidak, lebih baik dia benarkan perarakan ini diadakan. Apa yang Guan Eng bimbangkan sangat? Pasal keselamatan? Setakat ini tidak pernah pula kita mendengar perarakan Maulidur Rasul boleh mengancam keselamatan".
~Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Sembab Pelajaran.
......................................................................

Umnobn perlu jawab kenapa mereka membuat bantahan terhadap isu Perarakan Maulidur Rasul di Pulau Pinang tempoh hari, sedangkan 3 negeri yang diperintah Umno mengumumkan tidak mengadakan sebarang perarakan. Jawab lah Muhyiddin or NGOk NGOk pro umno sebelum di Fak-Kap oleh seluruh rakyat Marhaen...

5 comments:

zack berkata...

Kalau ada golongan umno yang hendak berdemo aku akan follow. ha ha

su ha berkata...

SOLAT SUBUH PUN tak bangun, nak buat perarakan maulud Nabi konon.

Tanpa Nama berkata...

1. sangat2 salah ke kalo kita nak sambut maulidur rasul walaupun tidak dituntut? kenapa nak halang? lepas ni korang boleh tutup tilawah alQuran pulak.

2. Aku teringat zaman belajar dulu, bila aku berjalan dengan kekasih di sekitar tempat aku belajar dan dikhalayak ramai, aku ditegur oleh studen yang berserban. tapi bila aku menjengah di dalam bilik persatuan diorang nieh, aku nampak lebih kurang sama dengan perlakuan aku.

"korang menegakkan Islam atau menegakkan diri sendiri"

Tanpa Nama berkata...

1. aku kesian tengok muhyiddin; bila dah tak de modal nak tembak beliau.. diorang terus bagi gelaran lembap dan sembab. (sama macam zaman Abdullah tak?)

2. hidup Bang Nuar!! (kesian aku tengok korang, dok laung laung sokongan, balik rumah tengok periuk nasik, kosong je kan?) tapi Idola korang hidup Mewah.

Tanpa Nama berkata...

"Aku penah pergi ceramah bang Nuar baru baru, aku siap tunggu dekat tempat letak kereta nak sambut beliau.. tak ramai kat luar, kerana majlis di dalam sedang berlangsung. bang Nuar datang lambat sikit pasal BZ.. biasa la, org kenamaan, kita sebagai penyokong kena la tunggu skit"

tapi aku terpikir, masa beliau tiba, sihat walafiat je.. nak tangga pun laju... tapi bila nak balik, bila org ramai mengiring beliau, tiba tiba jadi macam org tak de tulang belakang, kena berpimpin dan berpapah.. jalan pun lambat lambat. ntah la.. korang sedar tak?

Post Haru Biru

Arkib Blog