Jumaat, September 03, 2010

Tangkap Hantu Penanggal Dalam Rumah

Atas apa alasan sekali pun, bersekutu dengan jin adalah dosa syirik yang amat besar sekali kerana mempersekutukan Allah. Semangat / saka / hantu Penanggal adalah spesis jin yg sering diguna manusia utk melakukan kesyirikan di muka bumi ini, sama ada melalui perjanjian ilmu hitam, syarat menuntut ilmu ghaib atau melalui warisan (saka). Menerima Penanggal memberikan si pembela (biasanya manusia) menjadi syaitan yang bertopengkan manusia, pagi menjadi orang, malam menjadi syaitan.

Video kat bawah ni menunjukkan kepala hantu penanggal (kat Sabah ianya dipanggil Penanggalan dan juga Balan-Balan) yang berjaya ditangkap. Namun kesahihan’nya masih diragui kerana rakaman tiada hujung pangkal. Maksudnya tiada permulaan yang jelas kemudian berakhir begitu saja tanpa ada klimaks?



Hantu penanggal begitu popular di Thailand yang di gelar Kra-Sue sehingga ia di filemkan.



Manakala diMalaysia pun ada juga hantu yang popular sehingga ada 'film maker' luar negara mahu membuat cerita bersiri. Adakah filem itu nanti dinamakan Kra-tu-ya atau Kra-jib-ya... kah..kah..kah...

Nota: Dukun mana pula yang nak tangkap 'Hantu Rasuah'?

5 comments:

tungkaran hati.blogspot berkata...

Nak menjalankan hukum hudud pun kena tunggu rakyat mahu ke tak mahu. Boleh pakai ke PAS hari ini?
Begitulah ulamak dan pemimpin penipu dizaman akhir ini demi kuasa dan nikmat dunia.TAHNIAH PAS.

Tanpa Nama berkata...

Ini sorang lagi penyokong tegar UMNO yg bodoh. Hudud telah pun diluluskan di DUN kelantan tapi yg menghalang perlaksanaan mengikut undang2 ialah parlimen Malaysia i.e; kerjaan Malaysia.

Budus betul tungkara hati.blogspot.

~fisha~ berkata...

tak suka tahu kisah hantu! scary.

Tanpa Nama berkata...

SETUJU... xtau cite nak kutuk..BODOH&BANGANG..tuii.

Pian berkata...

Zaman sekarang masih ada lagi manusia puja tengkorak dan menghantar bola api untuk tujuan menggangu musuhnya. siapa yang pernah kena tentu ada ceritanya.

Post Haru Biru

Arkib Blog