Selasa, Mac 02, 2010

Pakat Mai Bersila Dicelah Kangkang Umno Sambil Memetik Laba

(Gambar hiasan)

Catatan Sental: Begitulah halnya bila sudah tersedak dengan kemewahan mengatasi pendapatan. Demi menjaga imej dikalangan rakan dan taulan, maruah diri jadi pertaruhan. Apa nak jadi-jadilah sehingga sanggup berkawan dengan syaitan.

Gula-gula yang ditaburkan umnobn sudah mengena kerana ada ahli parlimen yang dahagakan kemanisan dunia akan mengambilnya dengan segera. Kemewahan umno boleh dikongsi bersama-sama. Pakat mai bersila di celah kangkang depa sambil memetik labanya. Bukannya macam parti itu sengkek tak dak apa.

Kalau dah dapat 'petunjuk' mengapa tidak berjumpa TG Nik Aziz untuk menukarkan warna simbol itu. Adakah TG Nik Aziz juga tak mampu menokok tambah kantung laba yang dibawa. Mengapa perlu jumpa kepala United Malay National Organisasation yang penuh dengan kebusukkan. Ini bukan diberi 'petunjuk' tetapi godaan syaitan.

Takpa syarikat 2 ringgit tak boleh nak jalan. Tapi syarikat ini mampu berlari kerana sudah berada dicelah kangkang umnobn. Sambil dok langut, tangan memetik laba. Takpa depa tak marah aihh. Ambik lah tapi jangan dok lari merata. Tempat hangpa hanya kat bawah ni saja.

Bila sudah penuh, si kepala akan tertawa.. ha..ha..ha... hangpa dah tak boleh nak pi mana-mana mahupun pijak kepala. Teloq hangpa dah tersedia untuk dipicit... Crrittss.. keluar lendirnya. Ha..ha..ha... Rakyat akan tertawa sebab hangpa derhaka demi mengejar laba dunia.

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Saya adalah blogger Sosialis Hijau. Saya mohon pada tuan untuk keluarkan link saya dari blog tuan kerana blog saya telah di ceroboh. Bukan saya yang menulis blog bermula pada 22/3/10. Saya mohon sangat2 jasa baik tuan keluarkan blog saya dengan segera.

Sila hubungi saya di 019-4342479 untuk apa2 pertanyaan.

Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Saya adalah blogger Sosialis Hijau. Saya mohon pada tuan untuk keluarkan link saya dari blog tuan kerana blog, email dan FB saya telah di ceroboh. Bukan saya yang menulis blog bermula pada 2/3/10. Saya mohon sangat2 jasa baik tuan keluarkan blog saya dengan segera.

Sila hubungi saya di 019-4342479 untuk apa2 pertanyaan.

Terima kasih

Post Haru Biru

Arkib Blog