Khamis, Julai 22, 2010

Wakil Kerajan Semua Pemalas. Patutpun Ekonomi Malaysia Lembab

Kerusi sebelah Kerajaan kosong, tegur Speaker Dewan Negara kepada Menteri, Timbalan Menteri dan Pegawai-Pegawai Kerajaan ketika anggota Dewan Negara membahaskan RMK-10 pada 21 Julai 2010. RMK-10 dibentangkan oleh Tan Sri Nor Mohd Yakcop, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri pada 20 Julai 2010 di Dewan Negara.



Dewan Negara Hanya Tukang Lulus Rang Undang-undang

KUALA LUMPUR 21 Julai - Kegagalan menteri dan timbalan menteri hadir ke Dewan Negara untuk mengikuti perbahasan anggota Dewan Negara menunjukkan Umno-Barisan Nasional hanya menggunakan institusi itu sebagai pak turut untuk meluluskan Rang Undang-undang yang dibentang dan tidak lebih daripada itu.

Senator Dr Syed Husin Ali menjelaskan inilah sikap barisan kabinet Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang tidak menghormati persidangan yang sedang berlangsung selain tidak memandang serius perbahasan berkaitan Rancangan Malaysia Ke-10 ini.

"Memang patut Yang Di Pertua Dewan Negara menegur barisan kepimpinan Najib, saya lihat dari pagi tadi ada segelintir sahaja Menteri dan Timbalan Menteri tetapi apabila selepas sahaja waktu rehat tidak ada seorang pun yang hadir.

"Ini jelas mereka semua hanya hadir bila Perdana Menteri mengikut persidangan dan ia tidak lain hanya ini menunjukkan komitmen yang mereka lakukan, apabila Najib tidak hadir maka semua barisan kabinetnya tidak hadir. Laporan lanjut disini.

Nota: Menteri-menteri dari kerajaan Umnobn sudah bermentaliti pemalas. Patutkah anda memangkah parti Barang Naik tersebut pada pru ke13?.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog