Sabtu, April 16, 2011

Pungkoq Taib Mengemut Tetap Panas???

Keputusan keseluruhannya, BN memenangi 55 kerusi, DAP (12), PKR (3) dan Bebas (1). Keputusan itu menunjukkan BN kehilangan lapan kerusi, berbanding 63 kerusi yang dimenanginya pada 2006. DAP dan PKR juga menyapu bersih kesemua lima di Kuching.

Biarpun Pakatan Rakyat gagal menafikan majoriti 2/3 BN Sarawak, namun berjaya meningkatkan jumlah kerusi yang ada, sekaligus menunjukkan BN Sarawak mula kehilangan pengaruh di kawasan Bandar. Apa-apapun Tahniah buat BN Sarawak dan tidak lupa juga Tahniah buat SPR kerana berjaya membantu BN mempertahankan Sarawak!! dan Tahniah juga buat semua petugas-petugas PR yang telah berusaha sebaik mungkin untuk menafikan majoriti 2/3 BN Sarawak.


Puan Sri Ragad Kurdi Taib memeluk suaminya, Tan Sri Abdul Taib Mahmud selepas Barisan Nasional memperoleh kemenangan dua pertiga pada pilihan raya negeri ke-10 sambil diperhatikan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri, Puan Seri Norainiee Abdul Rahman di kuching, malam Sabtu. - Foto: The Star

BN mesti berpegang pada janji untuk mengadakan peralihan kuasa kerajaan.

Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin menegaskan perikatan itu mesti berpegang pada janji untuk mengadakan peralihan kuasa kerajaan negeri di Sarawak. Khairy yang juga Ketua Pemuda Umno melahirkan pendirian ini ketika keputusan tidak rasmi menunjukkan bahawa BN berjaya memperoleh dua pertiga kerusi Dewan Undangan Negeri dan meneruskan pentadbiran.

Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin menegaskan perikatan itu mesti berpegang pada janji untuk mengadakan peralihan kuasa kerajaan negeri di Sarawak.

Khairy yang juga Ketua Pemuda Umno melahirkan pendirian ini ketika keputusan tidak rasmi menunjukkan bahawa BN berjaya memperoleh dua pertiga kerusi Dewan Undangan Negeri dan meneruskan pentadbiran kerajaan negeri bumi Kenyalang itu.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog