Khamis, April 14, 2011

Tangan Siapa Yang Genggam Teloq Raja Petra?


Cepat betul anak buangan raja ini melompat balik kuang. Adakah anda dalam kesempitan kewangan ketika ini huh?



Memang betul kata hang. Hang tak tuduh najib dan rosmah terlibat kerana rosmah mana mungkin boleh daki bukit yang tinggi ditempat kejadian kerana badannya yang gedebab.

Walaupun pembunuhan ini sudah jadi sejarah, namun masih lagi boleh mempersoalkan Siapa yang beri arahan lenyapkan susuk tubuh yang cantik itu?

Kalau menurut arkib berita, Altantuya Shaaribu dijumpai mati di Puncak Alam pada 19 Oktober 2006. Punca kematian wanita cantik Mongolia tersebut adalah melalui tembakan dan letupan bom C4. Takkan pihak UTK suka-suka nak lupuskan tubuh wanita mongol tersebut.

Mengapa ia diperlakukan begitu? Kerana model mongolia itu didakwa cuba dapatkan komisen pembelian Kapal Selam dari Razak Baginda dan menggugat perhubungan antara Razak Baginda dan Najib yang bakal mengambil alih kerusi Perdana Menteri dari Paklah. Pada ketika itu Najib merupakan timbalan perdana menteri dan menteri pertahanan.

Menurut arkib berita, Rekod kemasukan Altantuya ke Malaysia dipadam oleh pihak imigresen. Hanya orang yang lebih berkuasa dari staf-staf imegresen boleh melakukannya. Kalau Azilah dari UTK yang memberi arahan, siapa pula yang beri arahan kepada Azilah?.

Kalau menurut pengakuan Azilah yang telah berkhidmat dengan UTK sejak 1997, Dalam UTK dipecahkan banyak unit. Antara unit2 itu adalah unit keselamatan kepada menteri dan Azilah dari unit keselamatan kepada Timbalan Perdana Menteri.

Azilah bertugas sebagai OCBG (Officer in Charge Body Guard) kepada TPM. OCBG adalah ketua kepada unit ini. Sehari sebelum tarikh Altantuya dikatakan dibunuh iaitu pada 18 Okt 2006, Azilah mengiringi TPM di Kuala Lumpur. Apa buah fikiran yang Azilah dapat setelah mengiringi TPM (Najib) waktu itu?

Perlu ingat pihak UTK hanya akan bertindak jika mendapat arahan. Azilah adalah anggota UTK, dia tidak akan mengeluarkan arahan kepada orang bawahannya jika beliau tidak menerima arahan dari PIHAK ATASAN.

Siapa pula PIHAK ATASAN ketika itu yang boleh mengawal semuanya?...

Bila kita lihat pada kes Altantuya ini, banyak berlaku pertukaran seperti pertukaran mahkamah dari Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur ke Mahkamah Tinggi Shah Alam sedangkan pertuduhan dilakukan di Kuala Lumpur.

Insiden pertukaran hakim juga terjadi, dari hakim kanan (KN Segara) ditukar kepada seorang pesuruhjaya kehakiman atau pelatih hakim, Mohd Zaki Md Yassin. Kemudian berlaku juga pertukaran peguam Razak Baginda, daripada Muhammad Shafie kepada Wong Kian Kheong. Wong Kian Kheong merupakan peguam dari firma Tetuan Hishamuddin Hussein dan Hishamuddin merupakan sepupu kepada Najib Tun Razak.

Apakah Barisan Najis dan Taib Kemut sudah menyediakan sebidang tanah di Sarawak untuk anak buangan raja ini?. kerana membuat balik kuang mempertahankan maruah orang ATASAN tersebut.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog