Isnin, September 26, 2011

Hindu Lebih Faham Hudud Dari Melayu Umno?


Kalau ikut kenyataan Dr B Chandran ni menunjukkan beliau lebih faham tentang situasi hukuman hudud berbanding menteri-menteri melayu (Islam) Umnobn yang berlagak sombong dan tunggu masa nak mampusss...

...Menurutnya, mereka berbuat demikian bukan kerana sengaja, sebaliknya tidak mendapat penjelasan sewajarnya dan ditakut-takutkan dengan kenyataan pihak tertentu yang berkepentingan, sehingga hudud digambarkan sebagai hukum yang zalim.

“Mereka bukan mahu menentang kerana sengaja tetapi kerana jahil, apabila mereka tahu, tiada masalah. Itu yang saya nampak dan tidak boleh sesekali marahkan mereka. Orang bukan Islam langsung tidak belajar mengenai hudud.

“Dahulu pun saya begitu, dengar macam-macam seperti hukuman potong tangan dan potong kaki tetapi apabila mula belajar, saya melihat hudud tiada kecacatan,”

“Hudud adalah daripada Tuhan dan ia adalah produk yang mulia. Anda ada produk yang baik tetapi tidak guna juga jika ada jurujual yang tidak baik. Kalau kita tengok orang putih (Inggeris), sekalipun produk mereka tidak baik tetapi jurujualnya baik, mereka berjaya menarik pelanggan,”
bacaan penuh disini>>>

Nota: Hudud bukan dari PAS, ia dah tertulis dalam Al-Quran. Jika anda sebagai muslim, takkan benda yang ditulis dalam Al-Quran pun hangpa nak bantah dan buat penghinaan mcam kartun utusan kat bawah nih.. lahanatlah pelukis kartun itu...

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog