Khamis, Disember 29, 2011

Menteri Jaga Agama Si Jamil Khir Menipu?

Tiada wang zakat digunakan.... Pooraaaah...


...wang zakat digunakan untuk biayai kos guaman Jamil Khir 'Toyol'.... Pooraaaah...

lagi doc disini

Menurut kitab kerajaan langit ayah pin ada meyebut apa-apa dosa yang puak umno beruk negara buat akan terhapus sekelip mata... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

Maka betullah kata Shahrizat (lombu NFC) bahawa semua menteri Umnobn bermasalah. Termasuk menteri yang jaga agama neh?

Persoalannya, perlukah lagi anda mempercayai menteri-menteri penyangak dari parti umno beruk negara ini?..

Nik Nazmi (Pengarah Komunikasi PKR):
Pada Jun lalu juga bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Md Hashim Yahya telah menegaskan sebarang salahguna wang zakat yang disalurkan selain daripada asnaf yang lapan adalah kesalahan dan dosa besar. Sekurang-kurangnya apabila isu ini mula-mula timbul peguam Zainul Rijal Talha dan Amir terbuka dalam bertanya tentang pandangan Mufti Wilayah Persekutuan.

Juga mengapa wujud dwi-standard dengan kes amil zakat di Johor Redzuan Mohd Said yang menyalahgunakan RM19,510 dan memulangkannya tetapi dipenjarakan empat tahun dan dihukum tiga kali sebatan tahun ini? Umat Islam yang menyumbang berbilion ringgit wang zakat setiap tahun di seluruh negara tidak mahu timbul sebarang keraguan terhadap pengurusan wang zakat.


Nota:
Tindakan Datuk Seri Jamil Khir mengeluarkan wang zakat bagi membiayai kos guaman beliau dan orang bawahannya amat dikesali seluruh umat Islam yang membayar zakat di negara ini, khususnya di Wilayah Persekutuan. Keadaan ini boleh menimbulkan prejudis dikalangan umat Islam dengan persoalan adakah wang zakat disalurkan ke tempat yang sepatutnya ataupun ianya digunakan untuk tujuan-tujuan tertentu. Kemungkaran yang dilakukan perlu dicegah terutama melibatkan pemimpin besar negara kerana mereka perlu menunjukkan contoh teladan yang baik kepada masyarakat.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog