Isnin, Januari 16, 2012

Apple iPad 3 Akan Dilancar Pada March 2012?


Apple iPad adalah salah satu tablet yang paling laris di dunia, dan iPad 3 merupakan peranti yang dinanti-nantikan daripada Apple tahun ini.

iPad 3 mempunyai ciri-ciri yang baru, reka bentuk yang nipis dan sleeker, turun hampir 20 peratus dalam saiz berbanding iPad 2. Manakala skrin sentuhnya adalah paparan HD dengan resolusi 2048 x 1536 pixel.

iPad 3 merupakan tablet terkini menggunakan cip quad-core tambahan yang membolehkan pengguna melompat lebih cepat antara aplikasi dan menonton video resolusi tinggi tanpa ada gangguan.


Dijangkakan iPad 3 menggunakan pemprosesan Quad-core A6. Ini akan membuat iPad 3 lebih berkuasa sebagai mana desktop high-end. iPad 3 akan datang dengan IOS 5 terbaru, yang akan menjadi tuan rumah isyarat teknologi multi-sentuh.

Walau bagaimanapun, penganalisis dan peminat teknologi meramalkan bahawa Apple akan memperkenalkan OS X Lion untuk tablet, kerana ia akan dikuasakan oleh pemproses quad-core. Ia juga akan merangkumi ciri-ciri multitasking, seperti pemberitahuan, tugas-kemasan, aplikasi-pensuisan lokasi, dan bunyi latar belakang. iPad 3 dijangka akan mempunyai teknologi pengecasan bateri tanpa wayar.

Nantikanlah kemunculannya...

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog