Jumaat, Jun 12, 2009

> OTAK JAHAT TENGGELAM TIMBUL

Bila membaca sandiwara yang dipermainkan oleh Pemerintah, menjadikan anak ikannya mangsa. Kepala otak jahat terus berkata... Beginikah Mental, Tatasusila, Keilmiahan, Kedunguan dan pegangan islam yang dibawa oleh seorang pemimpin Parti Pemerintah?. Dah tu siap boleh jaja kedunguan mereka melalui media 123456789 suku tu. Beginikah sifat Pemimpin yang akan membina Malaysia dengan budaya yang lebih baik?. Otak jahat aku terus berkata... kenapa kes ni dibicarakan menggunakan undang-undang sekular yang boleh diubah-ubah. Kenapa tidak berpandukan A-Quran kerana yang terlibat dan melibat beragama ISLAM. Dan berkata lagi akan ADIL kah keputusan Mahkamah sekular nanti memandangkan Peguam-peguam boleh dibeli dengan wang ringgit. Terus berkata... bagaimana polis menjalankan tugas mereka bila terima arahan dan amaran dari ketua mereka?. Adakah mereka terpaksa kerana takut dengan ketua atau kami hanya menurut perintah..!!!.

Dulu kes yang sama tidak dapat dibuktikan. La ni selagi boleh dengan apa cara sekalipun mereka mahu membekukan air garam. Terkadang terlintas kenapa mereka terlalu takut dengan ANWAR IBRAHIM. Kalau boleh mereka mahu mengwujudkan suruhanjaya pemikir bagaimana nak sumbat ANWAR ke dalam selama-lamanya kerana ketakutan dengan bayang-bayang yang mereka sendiri cipta. Menyandar sambil minum kopi.... Terkeluaq pulak ayat-ayat tanda-tanya???

Otak jahat: Sebagai orang biasa yang tak dak ikatan sedara-mara boleh jumpa Najib untuk memohon biasiswa. Awat tak mohon kat PTPTN, Yayasan Negeri?. Pelajar yang tak cemerlang dan tak habis blajaq, boleh ka mohon biasiswa?

Otak jahat: Sebagai orang biasa siap boleh bergambar dengan Menteri-menteri dalam pejabat menteri tersebut? macam dah kenal lama.

Otak jahat: Bila doktor kat hospital kata tak dak rojohan setelah diperiksa menggunakan alat khas (yang ditujah masuk di duburnya). Dia siap boleh tukar hospital lain untuk mendapatkan statement YA sudah kena.

Otak jahat: Kata beragama ISLAM dan sanggup bersumpah.. walaupun tergagap dan tersilap menyebabkan sumpah yang dilafazkan dikata tidak sah oleh iman tulen.

Otak jahat: Kenapa beriya-iya sangat nak pindah kes ke mahkamah tinggi?

Otak jahat: Weh maruah kau boleh dibeli.. berapa ringgit orang tu kasi. Adakah dia bayaq lumsum atau ansuran?

(Moral: Memang zaman teknologi sekarang boleh buat macam-macam magik tanpa disedari. Pelanduk dua serupa, Pembedahan plastik dan Ya ka dalam dunia ada 7 manusia bermuka serupa?. Suara P.Ramli pun ada orang yang boleh ikut Perfect 400%. Mereka akan buat apa sahaja walaupun sampai menjual Singapura demi kepentingan Politik, Kuasa, Wanita dan Wang Ringgit)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog