Jumaat, Julai 24, 2009

SENANGNYA TUTUP KES KETUA TOURISM MALAYSIA


Ketua Pengarah Tourism Malaysia Datuk Mirza Mohammad Taiyab hari ini dilepaskan dan dibebaskan daripada tuduhan bersetuju menerima rawatan pergigian bernilai RM13,860 tanpa balasan, empat tahun lalu.

Berikutan kes rasuah itu, Datuk Mirza bersetuju menerima, tanpa balasan, rawatan pergigian bernilai RM13,860, yang dijelaskan bayarannya oleh pengarah Syarikat Perunding Pakar Media Zulhisyam Ayob. Pihak pendakwaan telah gagal untuk membuktikan wujudnya elemen NIAT di pihak tertuduh walaupun mengetahui bahawa syarikat pengiklanan itu mempunyai hubungan dengan Ketua Pengarah Lembaga Penggalakkan Pelancongan ketika itu.

Mirza dituduh melakukan kesalahan itu di klinik pergigian Clinical Practise Prosthodontics Sdn Bhd, di Taman Tun Dr Ismail antara 17 Jan dan 26 Julai 2005. Hakim Zainal Abidin mempertikaikan kegagalan pihak pendakwaan untuk memanggil pengadu dalam kes ini, Zamri Zainul Abidin, yang juga pegawai penyiasat Badan Pencegah Rasuah (BPR), sebagai saksi pendakwaan untuk memberi keterangan.

>> Apa kes Mirza boleh lepas>>>

(Moral: Agaknya pihak SPRM terpaksa memberhentikan Zamri Zainul Abidin ketika itu supaya pendakwa boleh menutup kes rasuah Datuk Mirza dengan cara terhormat... sapa tahu?. Lepaih ni sapa-sapa yang ambik rasuah kena cakap menyetujuterima baru SPRM tak boleh nak buat apa-apa. INGAT RASUAH ITU HARAM... Ulang sekali lagi HARAM kalau RASUAH)

3 comments:

gelong gajah berkata...

IO tak di panggil..memang mahkamah munkey...

Tanpa Nama berkata...

Mak aih rawatan gigi pun sampai RM13ribu. Tanam gigi emas kot si mirza nih.

Tanpa Nama berkata...

Atuk aku buat gigi palsu pun tak sampai berbelas ribu.

Post Haru Biru

Arkib Blog