Rabu, Julai 08, 2009

SUKA MEMBAZIR: AMALAN SIAPAKAH ITU?

Umno boleh berjanji apa sahaja sebab itu sudah menjadi trend mereka, tapi kita yakin khususnya pengundi-pengundi Manek Urai sudah masak dengan keadaan ini. Rakyat boleh melihat dengan mata kepalanya sendiri.

"Saya mendapat maklumat bahawa Umno akan menggunakan pelajar-pelajar sebuah kolej kejururawatan di Pengkalan Chepa selain pelajar, pensyarah dan kakitangan IPTA negeri ini untuk berkempen di Manek Urai. Kesemua mereka ini akan diletakkan di bawah pengawasan Pergerakan Pemuda Umno bagi tujuan menjalankan kempen tersebut."
- Salahuddin Ayob, Naib Presiden PAS

Jentera peperangan
Menempatkan Guru Sandaran Tidak Terlatih yang dipercayai adalah anggota Cawangan Khas PDRM. Sumber menyatakan lebih 500 SB yang menyamar sebagai Guru Sandaran telah ditempatkan dibeberapa buah sekolah yang terletak dalam kawasan peti undi panas UMNO. Tujuannya tidak lain tidak bukan untuk menjalankan propaganda bagi pihak UMNO-BN bagi mempengaruhi pengundi-pengundi di kawasan tersebut supaya menyokong BN. Dengan kehadiran beberapa buah kereta perisai turut dilihat ialah deretan lori FRU bersama anggotanya yang berkawal seolah-olah akan berlaku peperangan. Penggunaan pihak polis yang menggunakan "kawat berduri" kononnya bagi menghalang penyokong kedua-dua belah pihak membuat kacau, jelas merupakan satu lagi kedangkalan yang amat nyata.

Tanda Ingatan dari umnobn
Tindakan Umno mengunakan dana Kementerian Pelajaran bagi memberikan uniform dan beg sekolah secara percuma kepada 6,142 pelajar sekolah rendah tanpa mengira mereka itu anak orang kaya atau tidak, sedangkan pelajar yang benar-benar susah ditempat lain tidak 'diingati' langsung seperti hak pelajar bumiputra dan orang asli di pedalaman negeri Pahang, Perak, Sabah, Sarawak dan pelajar lain yang masih susah di seluruh negara.

Ingat Sebelum Berpaling
Menurut Arman, bahawa beliau bersama tiga rakannya telah ditahan dan 'Bere Hijau Komando' mereka telah dilucutkan beserta pemotongan elaun komando kerana didakwa membantu kempen PAS dalam Pilihan Raya Umum ke 11 pada 2004, namun tiga rakannya itu kemudiannya mengaku bersalah.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog