Isnin, Julai 20, 2009

WARGA INDIA BERTELAGAH

"MIC sedang dalam program menyatupadukan masyarakat India, perkembangan ini tidak berapa sihat untuk kaum ini jadi, saya minta parti-parti politik itu bekerjasama dengan kita. Hari ini kita dapati bahawa sokongan orang India terhadap MIC dan Barisan Nasional mula kembali. Pada hari ini terdapat enam parti kaum India iaitu MIC, Barisan Kemajuan India Semalaysia (IPF), Malaysia Indian United Party, Makhal Sakti, Mindraf, dan Parti Hak Asasi Manusia."
- Datuk Seri S. Samy Vellu, Presiden MIC

P Uthayakumar hari ini mengumumkan penubuhan sebuah parti pelbagai kaum yang dikenali sebagai Parti Hak Asasi Manusia (HRP).

"Kita tidak boleh bergantung kepada orang lain untuk menjayakan perjuangan kita. Barisan nasional tidak menangani keperluan golongan terpinggir. Tetapi kini masanya sudah tiba bagi kita bergerak kehadapan bersama dengan gelombang 'Makkal Sakti' rakyat."
- P Uthayakumar

(Moral: Terlalu banyak parti akan memeningkan warga india di Malaysia yang sememangnya dah pening dengan pertuturan mereka yang panjang dan isinya pendek aje. Pandangan kepada warga india, korang pergilah mendaftarkan diri di IMAM Malaysia... Mudah-mudahan ada jalan lurus buat korang. Biarlah Datuk Seri S. Samy Vellu dengan haluan minyak hitamnya)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog