Rabu, Ogos 05, 2009

Nafi Kuda SPRM

Datuk Seri Najib Tun Razak menafikan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) merupakan alat kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah tidak benar sama sekali. Ini dibuktikan dengan penangkapan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kemasik oleh SPRM atas tuduhan rasuah haram berjumlah lebih RM20,000 daripada sebuah syarikat pemaju.


"SPRM adalah satu badan bebas dan mereka tidak pilih bulu, jadi pakatan rakyat telah dakwa SPRM sebagai alat kerajaan BN, (dakwaan itu) adalah tidak benar dan kalau mereka (SPRM) dapat laporan yang dilakukan oleh sesiapa pun, mereka akan ambil tindakan. Jadi itu satu buktilah bahawa dakwaan pakatan rakyat adalah tidak betul."
-Datuk Seri Najib Tun Razak

Apa kata orang Chukai?
"Saya mencabar UMNO/BN Terenggganu supaya mengosongkan kerusi DUN Kemasik dan menyerahkan kembali mandat kepada rakyat. letak jawatan dan adakan pilihanraya semula DUN Kemasik kerana wakil rakyatnya kini dituduh melakukan rasuah. Sekarang sudah jelas, Rosli Othman dan pembantunya Ramli Abdullah ditangkap dan di reman untuk siasatan, apa lagi yang UMNO/BN tunggu? Rosli mesti berkorban supaya slogan ‘rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan’ benar-benar berlaku dikalangan pemimpin UMNO/BN."
-Hj Hanafiah Mat, Penolong Setiausaha PAS Terengganu

(Moral: Terdahulu bekas wakil rakyat DUN Penanti yang juga bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohd Fairuz Khairudin meletakkan jawatan pada 16 April lalu, kerana dituduh melakukan rasuah haram. Dia lebih rela meletakkan jawatan walaupun kesalahannya tidak dapat dibuktikan oleh SPRM. Pelik juga kenapa SPRM bekerja dengan nisbah 5:2. Banyak menyelongkar pakatan rakyat dari umnobn)

>>Kotak Rasuah>>>
>>Rasuah Lain>>>

2 comments:

akula.... kamarul berkata...

Agaknye camna pulak gaya najib pasang kuda kuda...??

eXception berkata...

Bagaimana pula dgn Nik Aziz yg terlibat dgn pelbagai skandal Al-Menantunya? Tak nak letak jawatan ke? ADUN-2 serta MP pembangkang Selangor yang menyalahgunakan wang rakyat juga tak letak jawatan ke? Jgn bersikap double standard... Bila kena tang batang hidung sendiri senyap, bila tang orang, kecoh satu kampung....

Post Haru Biru

Arkib Blog