Sabtu, Ogos 01, 2009

Sekitar ISA, Tenaga Polis Digembling

Menurut seorang SB (special branch), tenaga polis dari Perak, Pahang, Negeri Sembilan dan Melaka telah dikerah untuk menggagalkan perhimpunan pada hari ini. Menurutnya, polis akan membuat sekatan di setiap hujung jalan untuk memastikan orang ramai gagal sampai ke Istana Negara.

Pemimpin Pakatan Rakyat mengumumkan perhimpunan bersurai, kemudian mengadakan sidang media di dalam ibu pejabat PAS. Pengerusi Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), Syed Ibrahim mendakwa perhimpunan 100,000 orang ini telah berjaya. Gas pemedih mata dan meriam air masih ditembak di depan ibu pejabat PAS walaupun perhimpunan sudah diumumkan bersurai. Polis berada di luar ibu pejabat PAS, Jalan Raja Laut. Polis cuba menyerbu masuk dan menangkap pemimpin Pakatan Rakyat.

Matlamat untuk berarak mengiringi penyerahan memorandum mendesak Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kepada Yang di-Pertua Agong agar dihapuskan tidak tercapai. Ini kerana sejak awal pagi lagi polis telah menghalang dan membuat tangkapan terhadap para himpunan. GMI dan Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris) yang pro-ISA gagal menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong. Perhimpunan itu berakhir pada jam 3.45 petang selepas pemimpin Pakatan Rakyat meminta mereka bersurai selepas berucap di ibupejabat PAS di Jalan Raja Laut.

(Moral: Ha.. ha.. malam ni Datuk Seri Hishammuddin dan Tan Sri Musa Hassan boleh la tidoq lena setelah puas mengkuda anggota fru dan polis serta sb. Kalau semua anggota ini digunakan untuk mencegah jenayah mungkin Malaysia akan jadi negara jenayah sifar yang pertama didunia)















1 comments:

imHepPie berkata...

huhu..sgt menakotkan

Post Haru Biru

Arkib Blog