Rabu, September 09, 2009

Sukarelawan Kereta Kebal Indonesia


Lebih 360 sukarelawan ilmu kebal yang dilaporkan sudah mendaftar dan bersedia untuk mengganyang Malaysia. Televisyen Indonesia melaporkan bahawa perhimpunan itu adalah tindakan membantah kontroversi terbaru membabitkan penggunaan tarian tradisi Bali dalam promosi pelancongan Malaysia. Bantahan itu turut dikaitkan dengan dakwaan bahawa lagu kebangsaan Malaysia, Negaraku, ditiru daripada lagu Indonesia, Terang Bulan.

“Saya berharap agar pihak Indonesia mengambil jalan tengah menyelesaikan isu ini secara diplomasi dan jika tidak dapat diselesaikan secara elok, segala isu bertindih kedua-dua negara perlu di bawa ke Mahkamah Keadilan Antarabangsa. Sekumpulan mahasiswa Indonesia turut membakar bendera Malaysia di jalanan dua hari sebelum sambutan kemerdekaan ke-52 sambil melaungkan slogan “Ganyang Malaysia."
-Hisyamuddin Che Ali, Timbalan Pengerusi Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional (MPMN)

Dilaporkan bahawa 50 anggota BENDERA yang bersenjatakan buluh runcing (buluh yang ditajamkan hujungnya) memaksa orang ramai yang melalui jalan itu menunjukkan tanda pengenalan mereka dan jika kebetulannya orang berkenaan seorang rakyat Malaysia maka orang itu akan terus ditahan.

(Moral: Ini sudah serius... Nampaknya kerajaan Malaysia yang dikepalai Najib tidak terdaya untuk mendapat kata sepakat dengan kerajaan Indonesia bagi menangani isu ini. Hishammuddin pula hanya membiarkan sahaja keselamatan maya Malaysia dicerobohi di sini dan membiarkan KLCC diperkosa sebanyak dua kali oleh lelaki melekat ini. Malah dek kerana sekularisma yang dibawa oleh umnobn sehingga wanita ini sanggup membaluti tubuhnya dengan Jalur Gemilang)

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Peh.. link wanita ini bergetar jantung lo.

Pak Oncu berkata...

POIE JAHANAM lahhhhhh dengan kereta KEBAL lu ????????

Tegar Umno berkata...

Woii indon durjana jangan bagi rakyat msia marah!!!!!. Ko pun satu budak kampung. asik nak menyalahkan kerajaan.

Post Haru Biru

Arkib Blog