Khamis, Oktober 08, 2009

Umno Galak Generasi Muda Yang Samseng Sertai Parti



Tan Sri Muhyiddin Yasin membuat kenyataan mahukan lebih ramai pemimpin dan generasi muda menyertai umno untuk menyemarakkan perjuangan parti itu.

"Usaha kita untuk membawa perubahan dan transformasi dalam parti akan kita mulakan. Terdapat ramai perwakilan terdiri daripada golongan pemuda dan puteri dan ini memberi ruang yang lebih supaya generasi baharu dapat berperanan dalam proses meremajakan umno supaya parti itu kekal relevan.'
-Tan Sri Muhyiddin Yasin

Dalam pada kenyatan tersebut suatu tragedi telah berlaku yang mana lebih enam orang petugas Dewan Pemuda PAS (DPP) dipukul dan ada yang ditetak dangan parang oleh sekumpulan lelaki ketika sedang bertugas di beberapa tempat termasuk di markas induk DPP di Bagan Pinang. Dalam kejadian jam 3.30 pagi tadi, sekumpulan 20 lelaki bermotosikal dipercayai penyokong BN telah menyerbu dan menceroboh markas induk DPP dan menumbuk petugas yang berada di situ. Selain ditumbuk, pemuda PAS terbabit juga dihalau keluar meninggalkan markas itu. Turut difahamkan ramai lagi petugas PAS di pukul malah ada juga yang dikejar dengan parang hingga ke rumah. Rangkaian cerita di pautan ini.

Calon Barisan Nasional di pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang, Tan Sri Isa Samad perlu melunaskan "hutang" dengan peneroka Felda Sendayan dan LBJ. Masalah yang menimpa peneroka-peneroka ini bermula semasa Isa menjawat jawatan menteri besar dan masih tidak dapat diselesaikan hingga sekarang. Salah seorang peneroka terbabit, R Thangam yang hadir di sidang media di Pejabat Ahli Parlimen Teluk Kemang di sini mengecam keras bekas menteri besar terbabit yang didakwa bertanggungjawab dalam kes ini. Menurutnya lagi, pada tahun 1996, pihak kerajaan telah mengambil tanah peneroka Felda Sendayan secara paksa dan sehingga kini gagal menyelesaikan pembayaran kepada peneroka Felda tersebut. Klik sini.

(Moral: Jika warisan samseng yang umnobn wariskan, maka akan hancurlah negara yang akan di monopoli oleh samseng dan kongsi gelap)

2 comments:

Unknown berkata...

ehm...posting bagus meski dhana ga bgtu paham politik kayaknya semakin panas aja ya umno-nya..he..he..

robi berkata...

Hallo Rihar kok lama-lama nanti pahamlah..

Post Haru Biru

Arkib Blog