Selasa, November 17, 2009

Kredibiliti Umnobn Goyang

Pada PRU 8 Mac 2008 DUN Kota Siputeh Kedah, bilangan pengundi berdaftar seramai 19,771 yang keluar mengundi 16,103. Datuk Abu Hasan Sarif mewakili umnobn mendapat undi 8,160. Manakala PAS mendapat 7,665. Majoriti hanya 495 undi. Peratusan 81.45

Dengan majoriti hanya 495 undi calon umnobn, bolehkah Najib atau Muhyiddin berani cakap besaq dan tinggi hidung kepada kewibawaan BN yang hampir layu. Jika terjadinya pengundian dan ditakdirkan calon mereka kecundang di Kota Siputeh Kedah. Apa pula alasan pak sembab ini. Mampukah keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Kedah ini kekal atau Mahkamah Rayuan Kuala Lumpur pula ada butirannya tersendiri untuk menidakkannya.

  • Umnobn akan mengemukakan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi semalam yang mengisytiharkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Siputeh di Kedah kosong. Manakala Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan meminta nasihat Peguam Negara berhubung keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur supaya tindakan selanjutnya boleh diambil.

(Moral: Mampukah umnobn mempertahan Adun malasnya dengan mengemukakan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi?... SPR bertindak tidak rasional apabila mengumumkan Abu Hasan masih ADUN bagi Kota Siputeh dan kerusi itu tidak kosong. Manakala Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof wajib mendaftarkan diri sebagai calon umnobn di Kota Siputeh Kah..Koh..Keh... Hang uruskan perjalanan pilihanraya sudahlah. Jika Adun malas untuk datang bersidang dan tak bersungguh untuk berkhidmat kepada rakyat, haruslah di tendang dan digantikan sahaja dengan yang boleh berkhidmat. Oiit betapa rendahnya akhlak kepemimpinan Umnobn kena lucut jawatan sebab malas dan tidak berdisiplin.)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog