Rabu, November 18, 2009

Dengki Che Det Kembali Menjelma Dan Disokong Oleh Wak Dogol


Tun Dr Mahathir Mohamad menganggap perlantikan Penasihat Parti KeAdilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi Selangor adalah satu tindakan yang memburukkan lagi keadaan Selangor. Kenyataan beliau disokong oleh Datuk Warno Dogol, timbalan ketua umnobn bahagian Sabak Bernam dengan memberi pujian kepada Che Det.

Melalui ruang minda Warno Dogol yang sempit dan ingin mempengaruhi penduduk sekitar, beliau mengatakan bahawa kerajaan Pakatan Rakyat (PR) tidak mampu mengurus hasil pendapatan negeri. Katanya lagi, tidak mustahil apabila Anwar dilantik sebagai Penasihat Ekonomi Selangor akan menjadikan negeri ini sebagai negeri pertama di Malaysia yang menjadi mangsa kepada IMF.

Nampaknya timbalan ketua umnobn Sabak Bernam ini memang kechil otaknya kerana tidak mengikuti perkembangan terkini pentadbiran PR dan hanya berlakon bijak ketika membuat ucapannya kepada penduduk sekitarnya.

Apa yang Wak Dogol ini terlupa ialah umnobn ngok-ngek telah meninggalkan hutang kerajaan negeri Selangor di bawah pimpinan Si Toyol sehingga mencecah ratusan juta ringgit. Adakah peninggalan hutang ini menggambarkan Umnobn bijak dalam menguruskan kewangan Negeri.? Mungkin Wak Dogol dan Si Toyol ini boleh menipu golongan yang buta ruangan maya sekitar Sabak Bernam untuk mengekalkan populariti mereka.

Menurut Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang merujuk hutang terkumpul Syarikat Talam Corporation berjumlah RM391 juta sejak 10 tahun lalu tidak pernah diselesaikan. Dengan tunggakkan hutang ini telah membantutkan usahasama pembangunan hartanah sekitar Selangor. Wak Dogol Perlu tahu yang abangnya Si Toyol hanya suka memberi penyapu daripada berfikir bagaimana mahu menurunkan kadar hutang tersebut. Ternyata Si Toyol yang membawa lambang kati GAGAL mengatur keutamaan dalam urus tadbir kewangan Selangor.

(Moral: Dah lah gagal urus tadbir kewangan negeri Selangor, lepas tu boleh pulak menggunakan dana Balkis semata-mata untuk berhibur di luar negara. Itu baru pengurusan kewangan. Bagaimana pula masalah yang lain seperti Setinggan Bukit Botak yang boleh dibaca disini dan kerugian RM85 juta oleh pembeli rumah yang terbengkalai? Adakah ini satu Penghinaan Si Toyol kepada Rakyat?)

1 comments:

sunsnake berkata...

Syeikh!
ini la realiti mentaliti pemimpin UMNO peringkat bahagian.. Ntah apa laaa masalahnya..
Namun, walaupun begitu, manusia-manusia yang macam ni lah yang mudah mempengaruhi orang ramai??
huh!

Post Haru Biru

Arkib Blog