Khamis, Disember 03, 2009

Bocor Tembelang Negara (BTN)

Umum tahu BTN dikenali sebagai Biro Tata Negara yang sudah bocor tembelang akan dirombak oleh kementerian terbabit kerana tekanan dari Pakatan Rakyat. Jika tiada tekanan ini bermakna tembelang perkauman, penghinaan dan cemuhan yang diasuh oleh grombolan umnobn mungkin tidak akan bocor sampai bila-bila dan mereka tidak akan merombak modul latihan yang tidak berkualiti itu. Jadi Selangor telah mendahului boikot kursus BTN ini diikuti oleh Pulau Pinang dan mungkin di Perak juga.

Itulah mesin basuh yang berputar laju yang mereka cipta untuk menggentel dan mengecutkan minda kembali ke pemikiran jumud. Ada juga peserta yang tertekan dengan tindakan fasilitator yang membuli jika peserta tersebut tidak memberikan kerjasama. Malahan cemuhan dan kata-kata nista juga turut dilemparkan. Siapa yang tak hangin satu badan dan ada juga yang berdendam kepada fasilitator tersebut sehingga terniat hendak belasah selepas berakhirnya kursus.

(Moral: Bocor Tembelang Negara yang melahirkan warisan minda perkauman jumud. Tidak hairanlah ramai bloger-bloger pro grombolan yang suka mengeluarkan kata-kata kotor dan cemar lagi nista disebabkan terasuhnya minda mereka sebegitu. Yang mereka tahu hanya menyanyi pastu maki hamun sabung balik menyanyi dan sumpah seranah. Bila orang lain yang berdoa mulalah mereka meloncat-loncat seperti beruk.)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog